Fotbollsmatch - med målkungen Rebecka!

"Jasså, du kommer ensam idag igen du stackare", var de första orden jag fick höra idag när jag kom till jobbet.
Betyder: Annbritt hade inte kommit idag heller och ska inte göra det även imorn så då blir det att slänga sig på städningen ändå... roligt när det går mag- och spysjuka så man kan bli smittade lagom till midsommar.. =/ Verkar vara en ganska allvarligt spridning också eftersom barn efter barn ringt och sjukanmält sig, minst 5-6 varje dag nu..


Jaja, sitter iaf äntligen hemma i soffan nu och tar det lugnt som tusan! Har varit iväg och kört en fotbollsmatch igen! Var svinkul som vanligt och spelade i över 2 h. Idag hade vi med oss Rebecka, Krille, Nattis, Simon, Magnus och en liten stund hade vi även Emil och Bebben som hakade på.
Rebecka har ju blivit värsta kungen hon! Jäklar vad många bollar hon nätade! Riktig stjärnspelare där måste jag säga!
Jag sträckte mig som vanligt redan när jag fick första målchansen och skulle skjuta..Jag fattar inte vad det är med mig.. ändå sprang jag ett varv på elljusspåret igår och gick ett bara för att jag tänkte att jag skulle värma upp inför idag.. men inte hjälpte det. Jag till och med styrketränade benen (och spec låren) när jag var bort till badhuset förut!
Borde kanske kolla upp detta för man känner sig verkligen värdelös på planen när man inte kan skjuta.. Vissa passningar går bra om jag försöker mig på tåfisar, men en bredsida är inte att tänka på.
Tur att jag har en underbar  sambo som masserade in mitt lår med olja nu när vi kom hem för att det skulle kännas bättre.. Nu är det bara röven som är enda problemet (ja, jag sträckte mig där också, i ena skinkan). Gissa om det var svårt när jag stod i duschen och skulle göra mig iordning...

Nej nu får det bli vila med motionen..fram till i övermorgon (onsdag). ;P


Fan också..blev bjudna på grillning hos Rebecka och Fredrik nästa lördag men då jobbar Thomas sin långvecka! =( Typiskt då eftersom han går på semestern två dagar senare..men vi får väl hoppas att de ger oss en ny chans vid ett annat tillfälle =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0