En härlig toppendag!

Jag snor nästan Camillas rubrik där, men faktum är att jag tänkte den redan innan jag satte mig här vid datorn! För sanningen är så, det har verkligen varit en härlig toppendag! Solen har skinit hela tiden, inte ett moln så långt ögat kunde nå, och jag har haft trevligt sällskap och äntligen - efter många veckors väntan - fått bada igen!

Dagen började skön med att jag fick hjälp på jobbet av tjejen "E". Vi kallar henne så då hon är från Thailand och egentligen hette Nan Yong eller nåt, men alla andra kallade henne E så lika bra att göra samma. Hon ska städa nästa vecka då jag ska ha semester så hon fick gå med och kolla in området och ska även göra så imorgon. En riktigt ambitiös tjej som ville göra allting själv i princip... Usch va jag tycker sånt är jobbigt, men ändå tacksamt med det här varma vädret.. Skönt att inte arbete och svettas om man kan undvika det ;D Men aj så lett jag tycker det känns att stå bredvid och kolla på medan hon städar åt alla håll. Även om hennes svenska inte var så bra och inte heller förstod riktigt allt vad jag sa så var det trevligt med sällskap!

När jag kom hem fick Thomas en puss och lite kärlek innan han drog till jobbet tio minuter senare och jag bytte om från mina jobbkläder till mer svala och bekväma shorts och ett linne och drog mig sedan direkt bort till mami, papi och brodi! Helt otroligt varmt att sitta på deras framsida, men är det sol så är det och har jag saknat den så mycket som jag sagt så ska jag ta mig tusan sitta där ;P Käkade lite mat och sedan drog jag och mamma bort till Trulsen. Blåste skönt där. Isande kallt vatten dock! Trodde inte att ett dopp skulle bli av, men jag gav mig tusan på det! Och blöt blev jag! =)

Precis när jag och mamma var tillbaka så ringde Camilla. Då var hon badsugen så jag åkte hem till henne, hämtade henne och så drog vi bort till Lassehall. Eftersom jag tyckte vattnet vid Trulsen var svinkallt så brydde jag mig inte om att ta med bikinin igen. Och gissa om jag ångrade mig när jag kom fram! Vattnet där var ju flera grader varmare och solen låg på prefekt där vid strandkanten! Blev avundsjuk på Camilla som fick sig ett sådant gott dopp medan jag stod med vattnet upp till shortskanten. Men hade hon hoppat i en gång till igen så kan jag lova att jag hade struntat i mina shorts och hoppat i ändå! Vi skulle ju ändå hem till mig efteråt!

Satt där ett tag innan vi kom hit. Hon fick kolla in lägenheten och sedan satt vi ute i solen på balkongen och pratade bort någon timme =) Det blev glass och kall cola och en riktigt trevlig stund! Synd att klockan drog iväg så mycket och att man har ett jobb att passa imorgon! Det var ändå inte dåligt att vi sågs till 21.30! =)
Tänk vilket minne man har egentligen..många härliga minnen (och vissa nästan tragiska) som dök upp när vi satt där och pratade. Vi kom fram till att jag kanske mer mindes "roliga ögonblick" , som Camilla sa, medan hon mer kom ihåg saker som att det fanns en communitysida som Banana Island! Den hade jag totalt glömt bort, men när hon nämde det hade jag allt för mig att det var en liten gul banan där som blinkade när man fick gb eller något sådant. En riktigt somrig sida om jag inte minns fel.. ;D

Jaja, iaf, skit i den sidan nu... ;P Jag tycker verkligen vi hade jättetrevligt iaf och det får göras om snart igen! Kanske redan i helgen om det finns tid för det =) Det ska ju vara skitvarmt så ett eller annat  dopp kan man ju försöka sig på.
Om inte annat kanske Camilla hänger med på lite fotboll på söndag om det blir folk till det! ;D.. eller? ;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0