Dricka med vänner till en usel fotbollsmatch!

Solen kom fram på kvällen och himlen blev nästan klarblå! Det var perfekt!
Rebecka och Fredrik kom vid fem och grillen sattes på direkt! Jag hade förberett en stor sallad till det grillade och jag fixade även ihop en potatisgratäng som jag slängde in i ugnen! Rebecka o Fredrik fick grilla sitt först, de var ju ändå gästerna ;D Så medan deras kött låg på så satt vi ute på balkongen och drack somriga cider och vin =)



Vi såg vårt älskade lilla rådjur som bor i skogen här utanför och med sig hade hon sina tre nyfödda kid! Guud så söta! Har aldrig sett sådana småttingar tidigare! Förra veckan såg vi en liten skymt av dem bara när de gömde sig i det höga gräset, men igår fick vi en bra titt =) Och titta! Hon lipar åt oss!





En halvtimme senare var det dags för vårt kött, och gud så hungrig jag var! Och ack så gott det blev!
Då kom Henka förbi och vid halv åtta kom Simon, lagom till sändningen utav fotbollsmatchen!
Matchen var dock inget att hurra för.. Sverige var ju tvugna att ge allt denna match, men inte visade de någon glöd tyckte jag. 2:an - Nilsson - gjorde ett självmål kan man säga och Henke Larsson presterade inte ett skit. Inte heller Zlatan gjorde någon stor insats (vilket inte alls är ovanligt när han spelar för Sverige). Konstigt att han kan vara så mycket bättre för Inter!

Matchen slutade med 1-0 till Danmark och nu måste Sverige vinna alla andra matcher för att ha en chans att ta sig till VM. Tror inte den chansen är stor alls men...
Eftersom vi då förlorade så gjorde jag snabbt iordning en kladdkaka som vi kunde tröstäta för att sörja förlusten.. Rebecka var inte sen på att hugga in!



Efteråt blev det lite Texas Hold'em innan kvällen avslutades för denna gång! Det var väl kanske ingen skräll att Thomas vann? Men vi andra skyllde ju det på att vi iallafall vågade gambla lite och därför våra marker tog slut snabbare.. ;)

Förövrigt så pratade jag och Rebecka på att vi skulle börja med fotboll! Både hon och jag har spelat när vi var små och vi båda är fruktansvärt sugna på att börja igen! Grums är det ju ingen idé med eftersom de bara har sitt damlag och där platsar man ju inte för fem öre... Sedan har de ju Slottsbron också men de var tydligen också i en ganska bra division.. Så då kom Rebecka fram till Värmskog. De har ett damlag som behöver ta sig uppåt, och kanske skulle vi kunna börja träna och bli tillräckligt bra så vi skulle kunna hjälpa dem uppåt på traven.. ;D Iofs är det väl inte sådär jättekul att ta sig till Värmskog varje gång det är träning..men man kan ju pröva och komma på en träning för att se hur det känns.. Jag är ju så sugen så jag typ är beredd på allt..
Och jag som mobbade Simon bara några timmar tidigare för att han börjat spela med Värmskog ;P Skäms på mig! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0