A fucked up day

Den här dagen har verkligen inte varit med mig. I princip allt har varit irriterande från början till fram på eftermiddagen!

Hade min sovmorgon idag och hade ställt klockan på tio. För andra gången denna vecka väcktes jag av att telefonen ringde, båda gångerna runt åtta-halv nio. Det är alla nissarna som Thomas jobbar med inom musiken som har fått för sig att varenda människa har ett 7-16 jobb och ska vara vakna vid den tiden! Men imorse fick jag faktiskt nog efter att det först ringde två gånger på hans mobil (han svarade ej), sedan en gång på hemtelefonen och direkt efter på mobilen igen. Jag fick ryck och kunde inte somna om.. Så var det med den sovmorgonen.

Sedan kom smäll nummer två när jag kom bort till jobbet... då var inte Annbritt där..SOM VANLIGT! Tanten kommer aldrig tillbaka, och det är himla irriterande när man tror att hon ska ha varit där och städat och så har hon inte varit det.. Då får jag istället göra extra arbete under den korta tiden jag är där för att barnen ska få rent över huvud taget.
Eva skulle ha väldigt god kontakt med mig nu sa hon ang. henne och ringa så fort jag skulle ut extra och så.. men inte ringde hon något igår - och det betyder att jag börjar 11. Och vid den tidpunkten ringde hon mig då istället till jobbet och sa det som jag redan hade sett - att Annbritt inte var där.
"-Kan du ta städen efter du varit i köket idag då tror du?"
"-Jag kan ta det allra viktigaste, typ toaletter, men sedan har jag faktiskt annat inplanerat". (tänker inte ändra mina planer för att hon inte har koll på läget)
Ja..så det var andra dagen denna vecka som de inte fick städat..andra dagen utav tre! Pga henne! Och vad säger Eva då? Jo att hon har försökt ringa mig hela morgonen för att hon ville jag skulle dra ut tidigt och städa..men kunde hon inte höra av sig igår utan ska ringa mig 07 på morgonen... då får hon skylla sig själv om mobilen inte är på. Sådant ska man få reda på i förväg!

Iaf så var det fullt upp på jobbet. Jag ställde mig och skärde en massa grönsaker (rev minst 20 morötter!) plus skärde en massa gurka och grejer och skulle sedan hinna med att lägga upp all mat i alla bunkar innan de skulle äta 20 minuter senare.. och det var stressigt som as!
Sedan blir det inte bättre av att det finns idioter som ska påpeka fler saker jag ska göra mitt i all stress!
"-Det vore bra om du packade in våra varor och la in yoghurten i kylskåpet, annars blir den dålig!"
"-Jo, men du får faktiskt ursäkta mig lite granna men jag har inte hunnit! Har haft skit mycket att göra!"
"-Jo, men den blir ju dålig!"
Tänker: fixa den jävla yoghurten själv då och säger "-Jag har stressat som tusan för att hinna fixa all mat åt er i rätt tid nu så det får faktiskt vänta. Jag hinner inte göra allt på en gång!" och bara känner hur det pulserar i mig..

Jag blev så jävla stressad av allting, och när jag blir det så känns det som jag ska svimma av.. Allt skulle jag göra på en gång och hade hållit igång hela tiden, och så strir hon om fler grejer som hon lika gärna kan göra själv som står bredvid! Nej fan va arg jag blev! Höll på att gå åt!

Blir så irriterad när man får skit fast man är så snäll och jobbar extra och städar lite åt dem som jag egentligen inte skulle ha gjort. Hon skulle bara vara nöjd. Annars kan hon göra det själv! De ska vara glada att jag orkat med alla turer fram och tillbaka med denna Annbritt istället och så mycket som jag ställt upp i sista minuten...
Nej, ibland blir man bara så jävla trött på folk!

Jag har insett vad för sorts folk jag avskyr allra mest: Uppsnosiga som tror de kan säga vad som helst till folk och som tycker de står högt över alla andra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0