Svininfluensan..

..alltså, jag blir faktiskt lite nervös när man läser om den överallt. När det brukar komma andra sådana här pandemier eller influenser av olika slag brukar jag inte bry mig så mycket för de brukar aldrig nå fram till oss.. men nu är det faktiskt här. Galna kosjukan och fågelinfluensan var sådana som man oroade sig för i början när de sa att det spreds ganska så snabbt, men sedan brydde man sig inte när man såg att det inte var någon fara för oss i Sverige.. Men nu är det faktiskt många i hela världen som har smittats och många som har dött. Bara i England var det 29 stycken! Och nu när det har kommit till Sverige och en kille på 22 år ligger i respirator och tillståndet betraktas som allvarligt..ja, då börjar jag bli nervös.
Samma ålder som mig och allt och han hade inte ens varit utomlands utan han blev smittad via sin kompis som hade varit det. Kompisen fick en lindrig variant medan killen insjuknade snabbt..

Vaccinet ska inte komma förrän till hösten, tidigast september, och då ligger vi nog absolut inte i den gruppen som prioriteras först. Så kanske dröjer det till oktober, november innan en annan får vaccineras.. för vaccineras ska jag!

Och vi som har planerat att åka utomlands i november.. kommer man våga det nu när de säger att i nästan alla fall så smittas man via utlandsresor.. ? Ska man riskera sin hälsa för att kunna dra utomlands en vecka?
Hm, får se hur det ser ut med smittspridningen då, men det tål att tänkas på..

Till hösten säger de att smittan ska spridas ytterligare då alla börjar skolorna och alla börjar vistas mer inomhus än utomhus och då lättare kommer i kontakt med alla som bär på sjukdomen..
Jaja, vi får väl se...finns ju inte så mycket man kan göra åt det för tillfället..


Kommentarer
Hanna

Hehe ja vi får väll ta en kväll och grilla å ha det lite mysigt eller något :)

Jodå de går bra, bara de aatt domm senaste två dagarna har jag mått sjukt illa :/

Kram Hanna

2009-07-18 @ 14:49:28
URL: http://hannafors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0