Besök av Cherie och senare fotboll

Tjejen kom och hälsade på mig klockan två idag! Vi hade lite catch up to do! =)
Så himla roligt att se att hon ser så pigg, glad och fräsch ut trots sin sjukdom och trots att hon fick börja om på nytt med en behandling som hon trodde skulle vara färdig. Det måste man vara en stark person för att klara av. Jag vet att det skulle ha tärt enormt på mitt psyke iaf!
Satt ute på balkongen och käkade jordgubbar och tog oss sedan en promenad till Konsum där jag äntligen fick inhandlat lite spån (ja, det lät kanske lite roligt, men jag har letat efter spån på både klingan o orrby och det har varit slut, och nu var Snuttan verkligen i behov av nytt ;P) Hittade det iaf, och köpte även lite ingredienser till kommande bakverk som jag tänkt mig pröva på imorgon när det ändå ska spöregna och vara kallt. Lika bra att försöka göra något gott och vettigt!
Satt sedan och snackade någon timme till innan det blev dags för käk för min del (Thomas hade lagat ihop lite kött m potatis). Då drog sig Cherie vidare. Men vet att vi snart kommer ses för en trevlig stund igen =)

Sedan var det dags för fotboll! Ganska många var vi idag också, dock kunde vissa ha stannat hemma... Ingen idé att stå på en fotbollsplan om man ändå inte tänkt röra på benen utan istället greja med mobilerna..
Men skit samma, tur att vi hade nio-tio andra som försökte och gjorde allt som man ska göra. Vårt lag låg under med två mål redan tidigt men det slutade med att vi tog ikapp och sedan även vände till seger! Jag var t.o.m med på ett utav målen då jag blev tredje assisten.. ;D Inte för att det räknas här i fotboll, men ändå. Det pekar ju iaf lite på att jag gjorde något bra, även om jag inte skulle fått något poäng för det i verkligheten!

Ja, vad ska man säga, lika kul som vanligt var det...och nu är jag trött! Ska vila här i soffan nu och kolla någon film tillsammans med Thomas, och kanske smälla i mig en glass som belöning för min kämpiga kaloriförbränning!


Dagens bästa:
Stefan tittade på Henkas cykel när vi hade spelat klart fotbollen och förstod inte att det var Henkas och säger:
-Någon som vill ha en cykel?
Thomas: - Henka, det är någon här som auktionerar ut din cykel.
Henka: - Neeeej, min cykel!

Nja, låter kanske inte sådär skitkul här, men det var riktigt humoristiskt om ni hade hört det själva! =)


Kommentarer
Tilda

Hihi ja norrland... antingen jämtland eller västerbotten =)

2009-07-09 @ 07:06:53
URL: http://kusiinen.blogg.se/keffognurfen
camilla

ja jag har också tid när som helst,:) försöker överleva min första tråkiga semestervecka :P

2009-07-09 @ 13:09:35
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0