2 timmar i Värmskog!

Kom hem för inte så länge sedan efter en två timmar lång träning med Värmskogs dam + herrlag. Inget av lagen hade tillräckligt med folk på träningen så vi slog ihop oss och spelade allihop.

Drog och hämtade Rebecka när klockan var strax efter halv sju, och så drog vi oss de ca två milen bort to the field! Kände typ inte igen någon av tjejerna, var bara Deland som var bekant. Däremot kände jag igen några fler i killarnas lag!
Började med en runda i ett halvt igenväxt elljusspår ;P Självklart var det tvunget att börja med en jättebrant backe så jag verkligen skulle få känna av mjölksyran i benen tidigt! Jag och Rebecka kunde inte hålla exakt samma tempo som de andra så vi halkade bakom någon meter och det blev lite jobbigt när vi kom till en tvåvvägskorsning.. Hade ingen aning om vilken vi skulle ta så körde på den som fortsatte rakt fram, men efter en liten bit kom vi fram till att vi nog hade valt fel på vår 50-50 chansning. Men ut kom vi iaf, kanske två minuter före de andra.. så vi fick oss allt en ganska bra uppvärmning ändå tyckte jag =)

Inget utav lagen hade sina tränare där idag så träningen blev som den blev..lite flummig men ändå ganska bra organiserad. Vi körde på direkt med tvåmålsspel och jag valde att spela back, det som jag alltid varit mest van. Orkar inte med att spela forward eftersom jag har mina skador överallt också. Kände av dem redan efter turen i skogen men jag gav mig själva fan på att jag skulle ta mig igenom denna träningen! Och det gjorde jag!
Gick faktiskt ganska bra i tvåmålsspelet trots allt. Var evigheter sedan som jag spelade "på riktigt", alltså på stor plan och med stora mål och med alla regler som hörnor och frikast. Roligt var det! Fick en hel del passningar och vissa fick jag fram ganska bra, medan andra kanske hamnade lite fel, men så är det väl för de mest erfarna också ibland? =) Jag gjorde iaf inte bort mig helt utan gjorde kanske 50-50 i snygga pass vs felpass. Så vann jag en närkamp också! Det ni! =)

Sa till Rebecka att man inte riktigt vill gå in för fullt när man möter massa killar.. Man vet ju att de sparkar hårt som fan och att deras skott är hårda som bara den. Så det blir roligare när vi bara kör damlaget nästa gång och man kan anpassa spelet lite efter tjejerna.. Vet inte när nästa gång blir, och just nu har jag väldigt ont i båda benen, så klarar inte av en träning till om det här inte släpper först. Tur att man har tid på sjukhuset på fredag..om de nu kan göra något åt det..

Fan va dumt att man ska ha så ont! Jag hade tyckt det varit skitkul att ha fotbollsträning med Värmskog typ två gånger i veckan och sedan dra ihop ett gäng själva på Grönberg kanske två gånger...men det funkar inte just nu för mig. Om det ändå kunde ge sig! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0