Färjestad måste börja värva folk!

Det var inte bara Eriks flickvän på scenen som var pinsam... det har även FBK:s alla matcher emot HV71 varit.
Idag trodde jag att det skulle gå skapligt bra. Tänkte för mig själv att de kan absolut inte tappa så mycket emot dem som de gjort tidigare. Men jag hade fel, så fel!
Matchen slutade 7-1. Det verkade inte som det skulle bli så stora siffror efter två spelade perioder. HV gjorde 3-1 målet när det var en minut kvar på andra, och även om det sög så tänkte man att FBK kunde resa sig.. Men som så många gånger tidigare så stupade de emot ett lag som var 100000 ggr bättre.
Färjestad har inte en suck emot HV71. Ganska pinsamt då de ska vara "de svenska mästarna". HV71 har fått stryk av bottenlagen, som tex Modo, Södertälje och Brynäs, men FBK... de kan inte komma ens i närheten utav en vinst.

8-0
5-0
7-1


Det ger Färjestad en målskillnad på 20-1. Och de ska vara Svenska mästare? Och då räknar vi inte ens med en träningsmatch som slutade typ 6-0 lr 7-0. Jag struntar totalt i att de har 13 nya spelare! Det har gått mer än halva säsongen nu så jag tyckter inte man ska kunna ha det som ursäkt längre. Felet är helt enkelt att folk som de värvat inte presterar alls som det är tänkt. Kolla poängligan i HV tex.. de tre bästa har mellan 40 - 26 poäng typ.. och FBK? Ja ni.. 16, 17 som toppoäng. Inte alls i närheten.

Så jag är faktiskt lite trött på hur matcherna slutar nu. De måste börja värva nytt folk om något ska hända. Förhoppningsvis gör de det nu efter jul och nyår men jag hade gärna sett att det hade hänt tidigare. Tänk om de nya nyförvärven blir som McDonell, Pihlström och Andersson? Tänk om de heller inte presterar något? Då kommer de inte ha en suck och då är det verkligen tveksamt om de ens tar sig till en kvartsfinal.
Så jag hade som sagt gärna sett att de hade börjat värva redan nu så de har en chans att kanske kunna värva mer om det skulle skita sig totalt.
McDonell var bra några matcher men sedan dess har han inte presterat, Pihlström som har sin kvickhet och så många gånger hamnat i friläget måste börja TRÄFFA MÅL, och Goreen (som förövrigt inte spelat alls de senaste veckorna) har inte heller stått för något skönspel (sorry camilla ;D hehe)

Nej, men ärligt...börja värva nu... Inte ens ni som är de trognaste fans kan tycka att det här är bra..


Kommentarer
camilla

haha vadå sorry, axelsson var ju min favorit men han kommer ju inte tillbaka

2009-12-14 @ 19:44:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0