Underbart att vara sambo!

Jag skulle verkligen inte klara av att bo ensam i lägenheten. Bara Thomas är på jobbet och jag är kvar här några timmar så håller jag på att dö utav uttråkning! Jag behöver min livskamrat som kan umgås med mig, mysa med mig i soffan, laga middag tillsammans med mig.. Det finns så otroligt mycket som man inte tänker så ofta på men som man verkligen borde uppskatta mer.. Som...:
* att vakna bredvid varandra på morgonen
* någon att titta i ögonen och inse att man inte är ensam
* någon som muntrar upp en när man kommer hem från jobbet efter några långsamma timmar
* någon man kan käka frukost, middag och kvällsmat tillsammans med.
Alltså, oavsett vad vi gör - även om vi väljer att göra olika saker fast på samma ställe - så vet man ändå att han är där någonstans. Känner jag mig ensam eller ledsen är det bara att leta upp honom i något rum och få en kram och så känns allt mycket bättre igen. Fina ord, kramar och kel kan verkligen få en människa att må bra igen, speciellt när denna person är den som man älskar högst över allt.

Nu sitter jag ensam, Thomas är på jobbet och jag känner mig genast ganska uttråkad faktiskt... Träningsvärk har jag till tusen så jag orkar knappt göra något mer nu idag (har redan varit på en runda i stan med mamma o pappa o shoppat - kommer till det senare..) Fotbollsträning nu om 20 minuter egentligen men min kropp vill verkligen inte nu. Så fort jag gör saker - som att diska tex - så gör det ont i hela överkroppen. Och nu - efter mitt ben- och rumppass igår - så orkar jag knappt gå. Kan säga att det var fruktansvärt svårt att bara kliva in i bilen..

Men nu ska jag inte beklaga mig över det - nu ska jag istället berätta om mina shoppingkap som gjordes idag - och över min lycka att jag verkligen gick in på Intersport trots allt!
Där hade de rea, en skitbra rea, och på kläder som jag verkligen tyckte om! Därför passade jag på att lägga till fyra nya sporttoppar till min samling, bland annat puma, etirel osv =) Skitsnygga! Det som kändes kanon var att de tidigare brukar ligga på 250:- st, och nu var rea priset 100:- och fick dem för halva det! Alltså 200 :- för fyra istället för 250:- för ett! Min shoppingdag kunde verkligen inte blivit bättre där! I'm sooo happy! =)



Utöver detta köpte jag en snygg lila scarf som kommer bli snygg nu i höst, två trekvartsärmade tröjor (neutrala) och en läcker grön bikini på Kappahl för 90:- (också den på rean) =) Så jag kan inte vara så mycket gladare.
Förresten, köpte ju två nya mattor till hallen också, men de kommer jag lägga fram mer mot hösten. De går i svart och beige och jag vill ha de ljusa kvar lite till medan det är varmt ute.
Trots att dagen var bra blev ju inte saken sämre av att mamma och pappa bjussade mig på mat hela dagen =)

Nu väntar jag på att babe ska komma hem och då ska jag göra våfflor med grädde och sylt.. =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0