Ingen förlust idag heller! =)

Fan, vi börjar köra på riktigt bra på matcherna nu! Idag blev det ingen förlust men heller ingen vinst, då det slutade 2-2 mot Töcksfors! Men hey, ett poäng mot ett lag som ligger några snäpp över oss i tabellen, det är inte fy skam. Hörde att sist vi mötte dem slutade matchen med en förlust med 6-2 eller nåt.
Tyvärr kunde jag inte medverka i matchen, även om jag mer än gärna ville. Jag ville något enormt! Men kände redan på uppvärmningen att mina ben inte ville. Vänstra benhinnan är verkligen emot mig och idag tog det totalstopp för den. Sprang några vändor fram och tillbaka över fotbollsplanen och körde sedan lite tvåmål på en liten uppsatt plan, och det gjorde bara för ont... inte en chans att jag hade klarat av att ruscha ikapp någon i andra laget med det benet. Lika bra att låta någon som verkligen orkar ta min plats. Jag var uttagen i startelvan men fick hoppa min plats till någon annan. Tinette tror jag det var..
Men jag försökte göra lite jobb genom att sitta och skrika på bänken och peppa tjejerna ;P Alla ni som känner mig och som sett mig på matcher (spelar ingen roll om det är hockey, fotboll eller innebandy) vet att jag är en hejare på att skrika! =)

Det var iaf vi som tog ledningsmålet i matchen, ganska tidigt också. Tydligen kom det efter ett självmål av en Töcksforsspelare. Jag såg inget då Therese stod i mitt synfält ;P Men gött kändes det.. mindre gött var det när de kvitterade med två minuter kvar av första halvlek. Där hade man hoppats på att han skulle blåst lite tidigare i pipan..
Sedan då så tog de över ledningen med en kvart kvar av matchen.. jag tänkte direkt att nu var väl detta kört..men nej du, så var inte fallet! =) Med fem minuter kvar tog sig Linda genom deras försvar på kanten och tryckte sig in i mitten framför målet och sparkade in till 2-2. Kan säga att de resterande fem minuterna var de drygaste jag varit med om ;P Men trots att båda lagen pressade på åt båda hållen så slutade matchen 2-2 och vi var helnöjda!

Nu är det bara att hoppas på att vi spelar lika bra på söndag (om inte bättre) så vi kan ta några poäng till. Och då hoppas jag verkligen att jag orkar vara med.. Det får bli linement, Ipren, Alvedon, linda benet med binda och massera rejält så får vi hoppas på att det blir bättre!

GO VÄRMSKOG!



Kommentarer
Camilla

De går bättre för er nu :D Kul!!

2009-08-27 @ 09:21:18
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0