Dagens vinnare!

Yes, vinnare blev vi då äntligen! Idag spöade vi Hillringsberg med 4-1 och det kändes så in i helvete bra! Ville ju absolut inte missa denna matchen som jag visste att vi hade chansen att vinna, och faktiskt så missade jag inte en enda sekund.. jag spelade hela matchen igenom! Trodde aldrig jag skulle orka med det eftersom det var två veckor sedan som vi hade match och så hade jag bara tränat fotboll en gång denna veckan.. men orken fanns! Kanske berodde det mycket på att vi inte behövde jobba lika intensivt bakåt som vanligt också så man fick det lite lugnare för en gångs skull.

Första målet satt väl efter ungefär 4-5 minuter och det kändes kanon! Har ju inte varit med om att vi fått in ett mål överhuvudtaget de matcher som jag spelat så det var riktigt roligt. Lite nervös var jag ändå efter första halvlek då det bara stod 2-1 till oss. Jag hade sagt till Therese redan innan att om vi förlorade idag hade jag börjat grina, och jag lovar, jag hade gjort det! Men nu slapp jag! =)
I andra halvleken ägde vi väl planen mestadels. Det kändes aldrig som det var någon större fara bakåt om man säger så.. Malin sprang ut och tog bollarna innan de kom fram till målet, så det enda jag behövde göra som back då var ju i princip att bara täcka bollen så inte någon i Hillringsberg kom och sparkade till den innan hon hann fram.
Två bollar till fick vi in innan matchen var slut, men det kunde lika gärna ha blivit ytterligare två då vi hade några ribb- och stolpträffar..

Oavsett hur mycket vi vann med så känns det bara oerhört skönt att vi faktiskt VANN! Vi får försöka ge järnet de sista matcherna som är kvar nu under hösten, fast chanserna för vinst kanske inte är sådär jätte enorma.. Men visst, vissa matcher kan vi faktiskt vinna om vi kämpar järnet..

Match hemma på onsdag igen mot Töcksfors (tror jag det var), så vill ni får ni gärna komma då också.
Idag hade jag en hejarklack bestående av Thomas, mamma och pappa, så ni får gärna uttöka den ytterligare till nästa gång.. ;D

Veckans träning:

Måndag: Styrketränat mage, bröst och triceps + fotbollsträning 1½ h
Tisdag:  Styrketränat ben, rumpa och rygg + promenerat 3 km
Onsdag: Mestadels vila
Torsdag: Styrketränat rygg och mage + löpbandet 16 min
Fredag: Styrketränat axlar och biceps
Lördag: Promenerat 4 km
Söndag: Fotbollsmatch 90 min


Ni ser mig längst bort där i mitten..back som man är ;P


Nr 18!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0