Snart dags för dagis!

Om bara 1.5 vecka börjar vår lilla goding på dagis!
Det är blandade känslor.
Jag kommer sakna att ha henne hemma (dock kommer vi försöka att bara ha henne där 15h/vecka så det är ju inte så att hon kommer vara borta hela dagarna). Jag kommer garanterat bli förvånad varje dag då hon kommer hem och har lärt sig nya ord.. ord som inte någon utav oss har lärt henne. Hon kommer göra saker som vi inte visat henne. Just de grejerna känns lite skrämmande, att man inte har koll på läget längre som man alltid haft under de här 16 månaderna!
Men samtidigt så är jag glad att hon kommer iväg och får leka med lite barn. Jag tror hon kommer ha riktigt kul och jag har hört att fröknarna är kanon där borta. Hon kommer kunna leka av sig på dagarna och förhoppningsvis leder det till att hon sover som en stock på nätterna
Samtidigt kommer vi också få mycket mer gjort här hemma (förutsatt att jag inte helt plötsligt börjar jobba som en gnu och inte har en minut över ;P) Vi kommer annars kunna greja lite med huset, jag kommer kunna ta tag i en riktigt storstädning som jag inte annars har tid med... och framför allt så kommer jag och Thomas kunna få liiite mer tid för varandra.
Det är underbart att ha henne hemma, men i den åldern hon är i nu kräver hon uppmärksamhet 24 h om dygnet. Ska hon göra något måste vi följa med runt om i huset och det går i ett hela tiden. Att sitta stilla och titta på tv några minuter kan man ju glömma.. det kommer väl när hon blir lite större :) Och att hon sedan bara sover 30 min under dagen gör ju inte så man direkt hinner vila sig emellanåt.

Jag läste på nätet att barn över ett år i genomsnitt ska sova 14 h/dygn. Felicia sover 11.5-12.5 ca, så hon ligger under snittet ;P Nu är det ju bara siffror, men då har ni svart på vitt att vår lilla goding inte är en sjusovare inte ;)

Men ja... 1.5 vecka kvar. Har vår lilla goding redan blivit så stor!?


Kommentarer
Camilla

Jag kommer sakna er med, usch, jätte mycket verkligen!!!



Och du, Felicia kommer få det toppen på dagis, men förstår det gör oru mamma-hjärtat!

2012-08-24 @ 00:12:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0