Kinapuff.

Jag tycker faktiskt det går lite långt när folk kallar än det ena och än det andra rasistiskt..
Nu ska de ta bort gubben på Fazers kinapuffs-påse för att den anses kränkande med de sneda ögonen och kinahatten på huvudet... Snälla nån, varför ska folk ta åt sig?
Hadet det funnits en bild på en vit blondin på någon godispåse och de kallade det för blondinpuff eller vad tusan som helst så hade väl inte jag tagit åt mig. Ni tänker säkert nu att det är ju inte samma sak.. men jo, jag tycker det är lite samma sak... Varför ska de som är afrikaner, kineser, koreaner eller vad de nu än må vara ta illa upp bara för att något är uppkallat efter dem?

Jag kanske är för dum för att förstå eller så kanske det vore annorlunda om jag tillhörde något folkslag med minioritet, jag vet inte.
Men visst går det väl lite långt när de ska ta bort gubben på Kinapuffarna? :/



Kommentarer
Anna

Jag håller med dig!

2011-09-21 @ 19:37:01
URL: http://annamyren.blogg.se/
Anna

Härligt att höra!

2011-09-21 @ 22:44:22
URL: http://annasita.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0