Höst mys.

I slutet utav sommaren är det faktiskt jobbigt när hösten närmar sig, men när den sedan smyger sig på så inser man att det faktiskt inte är så jobbigt som man till en början tror.. Visst kan man inte sola och bada längre, åtminstone inte utomhus, men det finns mycket annat som man istället börjar göra nu som man missat under sommaren.

Till exempel så börjar hockeyn snart igen - riktigt kul då jag saknat det en del på sistone. Vad kan fördriva höstens regniga dagar mer än att kolla på Färjestads matcher? Till det så tänder man ljus och myser ned sig i soffan med sin goa familj! Eller tar över några polare, det går också finfint!

Ett till plus med hösten är att man får ta på sig den efterlängtade skinnjackan igen och börja använda stövlarna. Även om klänningar och sandaler är riktigt skönt på sommaren så gillar fötterna att ha lite snyggare dojor på sig ibland! ;)

Och en sista mysig grej...som vi gjorde idag faktiskt.. är att vandra ut i skogen och kolla efter höstens guldkorn - kantarellerna! Under den ganska korta tiden vi var ute hittade vi faktiskt en halv ICA kasse. Riktigt kul.

Nu har jag nyss kommit in från årets (förmodligen) sista varma kvällspromenad. Jag tog med mig lillan och grannen Eva-Lena på en ganska så lång tur och det var riktigt skönt. Lillan ligger i soffan och försöker sova, så lika bra att jag lägger mig jag också så jag får ladda upp batterierna inför morgondagens uppgifter. Då står bland annat handling, träning och tvätt på schemat!
Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0