Härlig dag med familjen!

Under natten som var slog lillan till med nytt sovrekord! Hon somnade igår kväll innan elva-tiden och vaknade först 07.15 imorse! Med andra ord fick vi sova hela natten igenom och det var verkligen hur skönt som helst. Det som var ännu skönare för min del var att det var Thomas tur att gå upp först så jag behövde inte upp och mata henne förrän hon vaknade nästa gång klockan elva. Då var jag iofs redan lite vaken också, så jag hade en hur enkel natt som helst! Hon bättrar sig för var natt vår lilla goding! Verkar även som hon blivit lite bättre i magen för nu har hon bajsat utan problem senaste dagarna, till skillnad mot tidigare då hon varit lite trögare (förmodligen pga ersättningen). Inte världens roligaste info tänker ni säkert, men ni mammor som läser detta vet hur det är ;)

Idag har jag för övrigt haft en helt underbar dag med familjen! Efter klockan tolv drog vi till stan och Mariebergsskogen där vi vandrade runt i soldiset och kollade på djuren och myste. Tyvärr är ju inte lillan tillräckligt stor för att kunna se något än, men det var mysigt ändå, om inte annat tyckte iaf jag att det var kul att se lite djur ;) Kommer bli roligare nästa år när hon är mer med och kan kolla på djuren själv och förstå vad det verkligen är hon ser. Nu låg hon ju i vagnen och kunde bara kolla upp på himlen stackarn ;P
Senare satte vi oss på gräset vid stranden och fikade lite. Hade köpt såna där goda chokladflarn som vi åt och drack även vår favvo-LOKA (päron).
Kvalitetstid med familjen är verkligen uppskattat, så underbart att bara vara och ha mysigt med de man älskar mest :)

Thomas fick för sig att vi skulle åka till Ilanda när vi var klara vid Mariebergsskogen. Gick in på Babyproffsen och handlade lite saker till lillan innan det bar hemöver då det blev dags för lite käk innan vi skulle springa av oss det igen på fotbollsplanerna. Vi var inte så många idag (8), men det var skoj ändå. Vi fick hålla oss till de mindre planerna så gick det allt bra. Huvudsaken var att vara ute i solen och njuta av de få fina sommarkvällarna som vi haft hittills i sommar.

Men förresten! Jag ser en ljusning! (Om man nu vågar tro prognoserna en lång tid framöver). Väderorakel som jag är så har jag sett att de lovar en bättring till nästa vecka. Nu ska det typ regna veckan ut, hela helgen och allt. Men till måndagen och sedan fram till torsdag så visar de växlande väder med 20-24 grader. Hade varit skönt för omväxlings skull. Är trött på att det bara är Stockholmarna som har fint väder hela tiden, bratsen kan allt få lite regn de med ;P

Bilder från Mariebergsskogen kommer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0