Julstress.

Julen närmar sig med snabba steg och även om man tycker det är en liten bit kvar så är det tomte-dags snabbare än man tror. Tyvärr har jag inte hunnit finna någon vidare julstämning än. Kanske beror det på det milda vädret eller att det faktiskt var först igår som första snön föll? Egentligen tycker jag det är ganska skönt att snön har uteblivit fram tills nu, men när julen väl är här vill man allt ha lite vitt på backen. Om inte annat blir det lite ljusare och trevligare utanför rutan. Jag måste också erkänna att jag varit grymt dålig på att följa årets julkalender också... kanske också en liten anledning till att stämningen inte hunnit infinna sig.
Jag ska se till att göra lite stämningsfullt, nu snart. Bara att ställa fram lite nötter och clementiner på vardagsrumsbordet gör ju det hela lite mysigare. Och vad känns mer juligt än lukten av skalad clementin blandat med lukten av levande ljus :)

Veckorna framöver är ganska så fullspäckade.. Jag har bland annat fått reda på att jag får mitt vikariat förlängt ända fram till sommaren! Göttigt! Eva (chefen) ringde dock förut och krånglade och ville kanske flytta om mig... men jag vet inte om det blev något med det då jag sa att jag inte kunde infinna mig på det andra stället de tider som hon ville. Det stället var mer tidsanpassat.. Gör inget heller för den delen, jag är hellre kvar på Reparationsgymnasiet där jag är nu :) Men jobb ändra fram till sommaren... det lättar mitt hjärta så grymt mycket!  Nu slipper jag oroa mig över att bara behöva leva på mammapenningen!

På torsdag ska vi gå på ännu en husvisning! Jag är riktigt positiv inför denna och kommer bli riktigt besviken om vi hittar något som ger oss ett riktigt bestämt " No No!" Vi får väl se... men jag är grymt förväntansfull!

Nästa vecka är fullspäckad. Thomas har ledighetsvecka och då finns det en massa måsten som måste göras nu innan julen. På måndag är eftermiddagen inbokad för babysim, något som ska bli riktigt mysigt :)
Tisdag ska jag försöka få med mig mamma till stan och kolla på julklappar. Någon dag ska vi även åka hem till farmor och hjälpa henne att julstäda. Vi ska även försöka träffa våra forna grannar om de har tid ;) Sedan blir det väl som vanligt... bra mycket mer att göra förutom detta ;P

Nu denna helg hoppas jag iaf få hinna träffa Camilla som inte varit här på flera veckor nu! Du är saknad vännen.

Felicia rullade runt idag förresten! Hon gör framsteg för var dag nu! :)



Kommentarer
Anna

Tack för tipset :) det ska jag absolut komma ihåg att nämna för dom andra! O bra ställe att fota, då vill jag absolut åka dit :D

2011-12-07 @ 08:55:49
URL: http://annamyren.blogg.se/
Camilla

Jag saknar er också!! Massor!!!

2011-12-07 @ 13:20:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0