Melodifestivalen 2010.

Årets melodifestival är nu över (äntligen) efter mycket om och men! Själv tycker jag det är jäkligt drygt med alla deltävlingar som pågår i veckor.
Jag bytte till ettan när ungefär hälften utav bidragen hade visats, och jag hann inte se mer än två bidrag innan jag bytte tillbaka till canal+ igen. Jag menar, hur många gånger hade jag inte redan hört Hollow och This is my life? Genom alla deltävlingar vecka efter vecka har man faktiskt hunnit tröttna på alltihop, radion har bidragit väldigt mycket till detta också, trots att jag inte lyssnar på den allt för ofta!

Överlag tyckte jag inte årets melodifestival var något bra. Det var ingen låt som jag tyckte var "wow!" och inte heller någon som jag möjligen hade tyckt varit så pass bra så jag hade ringt in och röstat på den. Jag hade gärna sett lite mindre ballader och lite mer pop eller rock. De låtarna som jag tyckte var lite fräsiga var redan utslagna för längesedan! Hälften av alla bidrag i finalen var ballader, visst kan de också vara fina och bra, men gud vad tråkigt det blir att lyssna på om och om igen.

Anna Bergendahl vann årets upplaga och jag vet inte om jag kan säga att det var någon höjdare. Jag tycker faktiskt den rent ut sagt är ganska kass. Själva låten hade säkert varit bättre med någon annan artist, som Jessica Andersson tex. Ändå är det ju kul för Anna att vinna med tanke på att hon är en "färsking" och så pass ung, men då kan man samtidigt se det som så att hon fortfarande är ganska orutinerad. Det ska bli ganska spännande att se om hon klarar av pressen när hon ska stå på scenen i Norge inför hela europeiska folket. Klarar hon det så ger jag 5 stjärnor till henne direkt, men jag är tveksam. Vi får väl helt enkelt vänta och se.
Jag kan dock säga att jag hellre hade sett någon annan som vann, ja nästan vem som helst faktiskt. Annas röst är inget vidare och det lät faktiskt inte så himla bra. Hon bräker sig igenom hela låten som en stucken get och det låter som hon legat i förkylning i en månads tid. Om hon nu ska ha det mörka soundet på sin röst så kan hon väl försöka behålla den låten igenom, och inte blanda med de ljusa tonerna då och då...

Nee, det var inget för mig som sagt. Jag hade inte gjort det alls bättre själv, men jag tycker ändå svenska folket kunde ha röstat lite bättre.
That's all folks!


Kommentarer
mamma till melwin

Hehe ja nästa gång ska jag bada :)

Vill med mysa runt med melle i vattnet! Och då ska vi gå en mån ons eller fre då polerna är uppvärmda :D

2010-03-15 @ 11:28:39
URL: http://hannafors.blogg.se/
Tilda

Haha nja... jag är mig nog lik, något smalare i ansiktet bara sen november. Var svårt att ta kort, min kamera havererar ständigt. Men jag måste nog iaf säga att jag är mig lik =) Nyfiken på din dröm hörru... anar lite smått vad det kan vara ;p

2010-03-15 @ 19:52:07
URL: http://mamaja.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0