Ett försök till OS-vak!



Ja, John Blund har redan besökt mig flera gånger och han har lyckats fånga mig från och till, men hockeymatchen mellan Norge och Kanada SKA ses om två timmar! Självklart vill man ju inte missa att se norrmännen från FBK som spelar; Bastiansen, Holtet och Holös! Vet att det kommer bli tufft, kanske till och med omöjligt, men jag ska försöka hålla tummar och tår för att Norge ska kunna vinna! Hoppas de ger mig lite energi till hjälp också, annars får vi nog börja be till gudarna.

Imorgon samma tid är det dags för Sveriges första match. Tyskarna står för motståndet. Där hoppas jag på vinst och visst borde väl Sverige kunna slå dem? Då kan jag lova att jag också ska försöka vara vaken! Den matchen får jag bara inte missa..

Tyvärr lyckas det vara så att jag ska upp och jobba imorn, men det är först vid klockan åtta som tur är. Men sömnen kommer ändå inte bli den bästa. Får försöka ta igen det senare under dagen istället, efter att jag och mamma varit till badhuset och tränat! Men kan ju hoppas på att jag får vara ledig på torsdagsmorgonen så man kan kolla Sverigematchen utan dåligt samvete och också passa på att ta igen den sömn som man förlorat tidigare.


Nu är det bara 1½ h kvar till match! Jag har nyss smakat på en Ben&Jerrys för att försöka hålla mig pigg. God måste jag säga. Har hört mycket om denna glass och hur underbart god den är, dock blev jag inte mer imponerad utav den än vad jag blir av någon annan sort.. men den hjälpte mig bli pigg igen iaf efter en halvtimmes sömn!

Nu ska jag nog försöka mig på en powernap till medan jag har tiden till det, önska mig lycka till! Och önska detsamma till norrmännen - det lär behövas!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0