En tur hem till Sofia!

Efter att jag kört mitt vanliga styrkepass och handlat inför helgen satte jag mig i bilen och åkte in till Sofia.
Irrade runt som en dåre med bilen vid hennes lägenhet och försökte hitta lediga p-platser, och det visade sig vara lika svårt som sist. Finns typ inga platser som inte är privata. Till slut så ställde jag mig vid parkeringen vid sjukhuset ;P

Sofia mötte mig vid ingången till trapphuset och så gick vi sedan in och käkade hennes hemlagade rabarberpaj och tölade ikapp om allt - och då menar jag verkligen ALLT - som vi missat. Jag fick för mig att vi sågs förra hösten, men tydligen går tiden så fort så det var hösten för två år sedan. Bevis på detta hade hon i sin gästbok som alla hennes besökare SKA skriva i ;P Där fanns ett litet inlägg från mig (eller ja, ganska långt faktiskt) som jag skrivit i oktober 2007. Ganska illa faktiskt, har inte setts ordentligt sedan dess. Bara några pratstunder på stan och såna saker.
Hon hade iallafall bildbevis på det mesta hon gjort det senaste året så jag kunde lätt sätta mig in i allt hon varit med om. Självklart fick vi ju föreviga dagens ögonblick också, och tog lite foton =)

En liten promenad hanns med också då jag var tvungen att flytta bilen för min parkeringsbiljett gick ut. Hade inga fler mynt på mig så fick åka runt vid henne igen och hittade faktiskt en som var gratis. Tänkte försöka mig på en fickparkering först men det är verkligen inte min starka sida så hoppade den chansen ;p, istället hamnade jag vid parkeringarna borta vid skolan som finns där.

Lite mer prat blev det och en väldans massa skratt (Gud vad många minnen som pluppar upp när man pratar med henne - hon kommer ihåg allting som vi varit med om på gymnasiet medan jag faktiskt glömt det mesta).
Fattar inte hur jag kan vara så glömsk egentligen, så längesedan var det ju faktiskt inte. Lärarna tex...kommer inte ihåg ett enda namn på dem, kommer inte ens ihåg vilka vi hade som klassföreståndare, varken namn eller hur de såg ut. Tänker jag på min naturvetenskapslärare kommer jag bara att tänka på Boris som jag hade i fysiken på högstadiet. Asså, ni som läser min blogg som gick i samma klass som mig... Hjälp mig! Vilka hade vi som klassföreståndare?
Jo, en kommer jag ihåg, en som både jag och Matilda tyckte SÅÅ mycket om - vår franskalärare. Henne minns jag minnsann, men ingen mer. Stackars lärare, vilka dåliga intryck de måste gjort på mig ;P

Men iaf, stannade hos Sofia tills klockan blev åtta. Då drog jag mig hemåt igen mot ett mörkt och regningt Grums.



Kommentarer
Tilda

Det slog min nu att jag har ingen aning heller... eller jo lite kanske.

I ettan hade vi den där hemska engelskaläraren... eva? Hette hon så? Nää... satkärringen du vet..

Tvåan hade vi Annika svenskaläraren... oldberg eller nåt sånt... och trean Roland Qvarnström =) han kommer jag ihåg. Vi hade honom i religion och psykologi. Krister kan du väl inte ha glömt väl?? :P Elishabet i franska... Magnus, hette natur-läraren så? Han såg väl ut som han i wallace and gromit?! Eller?? Jesper i samhäll... hehe jag kommer ju ihåg. Ra.... nånting i körsång... ragnhild? näää...

Var det någon mer tro?? Kommer du ihåg vad roliga vaktmästaren hette?? Minns honom så väl.. men kan aldrig komma ihåg hans namn....

2009-09-04 @ 23:20:32
URL: http://kusiinen.blogg.se/keffognurfen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0