Bilfixardag!

Min bil betedde sig konstigt igår när jag och Thomas skulle köra hem från skogen då vi plockade svamp. Varningslampan/ handbromslampan lös hela tiden trots att handbromsen inte var i. Kom på ganska fort att det nog var bromsvätskan som behövdes fyllas på då Thomas (som körde) sa att bromsarna tog väldigt dåligt.
Så när vi var hem till mamma o pappa och lämnade av lite kantareller passade vi på att fylla på lite vätska.. Nu är då problemet att det är läckage någonstans. Märkte när vi körde in på parkeringen här att det var droppar på backen och under bilen såg vi sedan en pöl. Mamma ringde sedan och sa att det fanns en hemma vid dem också...
Så ja, nu blir det att försöka kolla upp detta. Själv är jag inget hajj alls på bilar så ska låta brorsan och pappa kolla på det sen. Och när det är gjort ska jag försöka tvätta av bilen och styla till den lite.. Har nämligen beställt lite grejer som jag fick i postlådan imorse som jag ska hotta upp den med, förhoppningsvis blir det coolt.
Finns ju inte så mycket jag kan göra åt den gamla Forden, men någonting ska man väl kunna hitta på för att få den att se lite mer annorlunda ut iaf.. men det blir inga påbyggnationer för er som tror det... Sånt proffs är jag ej!
Bildupdate kommer troligtvis senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0