Thomas låt "Try to catch me" med Titanix är utmanare på Svensktoppen!

Så mycket längre än så kan man inte komma med en låt så gissa om jag är stolt (återigen).

Den hade spelats väldigt mycket på P4 under senaste tiden runt om i Sverige och när den har spelats där ett visst antal gånger så får den chansen att komma upp som utmanare på Svensktoppen!
Det hade varit hur roligt som helst om låten lyckades komma in, men tävlar man om platser tillsammans med Malena Ehrman, Måns Zelemerlöf, Sarah Down Finer och Lars Winnerbäck så ska det mycket till om ett band som Titanix
kommer i toppen där.


Visst, i dansbandssammanhang är det säkerligen många som tycker Titanix är skitbra (jag kan däremot inte uttala mig så mycket om det eftersom jag inte är ett direkt dansbandsfan). Men tror de får det svårt tillsammans med låtar som spelas tusen gånger om i radion varje dag.






Jag förstår mig faktiskt inte på Radio Rix och Mix Megapol om jag ska vara helt ärlig. Aldrig kan de spela gamla godingar, och skulle de skrälla någon gång och göra det så är det alltid samma gamla 90-tals låtar. Blir det en låt med Robbie Williams blir det "Let me entertain you", som jag tycker är bland de sämsta låtarna han gjort. Blir det en låt med en gammal tant som Cher blir det "Believe" som inte heller är särskilt bra.,Och om de skulle lyckas få med ett hårdrocksband så blir det Metallica med "Unforgiven 2"..

Varför ska det vara så svårt att blanda låtar? Vad är det för fel med Elton John, Beastie Boys, David Bowie, eller Bon Jovi? Varför måste det hela tiden vara samma sorts låtar, samma stil? Det kan inte vara för rockigt och inte heller något riktigt udda. Till en början ville de ju inte ens sända Malena Ehrman för att det inte var "deras stil". Nu har kanske till slut folket sagt sitt och i princip tvingat dem att spela hennes låt....men tror inte radiokanalerna frivilligt hade valt med den låten.

Börja sända Skid Row, Axel Rudi Pell och annan liknande rock så blir jag glad.. Eller varför inte spela fler gamla godingar med Gyllene Tider? Dessa är det inga som helst fel på!




Skid Row och Axel Rudi Pell, jäkligt sköna rockband som efterlyses utav mig i radio!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0