Rolig fotbollsmatch som slutade med ett stukat finger!

Plats: Karlbergs fotbollsplaner (jo.. faktiskt så höll vi oss på flera planer på samma gång)


Slängde de skorna som jag använde som fotbollsskor förra året. Helt rätt faktiskt..  Insåg till slut att det inte gick så bra med blankslitna Nike-skor som man haft sedan man gick i nian. (Jag kan faktiskt hålla dem hela så lång tid). Drog därför snabbt till mamma och kollade om hon hade kvar några träningsskor hemma hos sig, och det hade hon! De var inte alls särskilt bra, men bättre än de sommarskorna som jag har för tillfället. Och framför allt - de var inte blankslitna!

När vi kom dit var Krille och Simon redan där och Henka kom samtidigt som oss. När alla som skulle vara där var där så blev vi totalt 12 pers. Så det blev helt perfekt med sex spelare i varje lag. Jag spelade tillsammans med min babe, Simon, Fredrik, Basse och Ingo.
Eftersom min kondition inte är på topp började jag som forward där jag stod på sniken lite granna, medan Simon och Thomas fick slita fram bollen till mig. Hade flera lägen men tyvärr var jag alltid på vänster sida om målet så jag blev tvungen att skjuta med vänster fot...och ja, det gick ju åt helvete.. Bollen flög en bra bit åt helt fel håll. Blev det inte en sån träff så blev det någon riktig tåfjutt ;P

Efter ett tag bytte jag plats med Thomas i mål. Såg så väl på honom att han var sugen på att spela ute, och ingen annan verkade vilja byta med honom. Så jag ställde upp för min kära sambo! Tror många med mig blev jäkligt paffa då jag räddade de fyra första skotten mot mig.. ett med foten, ett med handen och några med kroppen och låret. Eftersom jag aldrig har stått i mål så blev jag faktiskt riktigt stolt över mig själv!
Tyvärr slutade det så illa att jag fick en boll rakt på ena fingertoppen och det gjorde så förjävligt ont så jag fick gå av planen. Tänkte att det säkert skulle gå över med lite kallt vatten på och vila någon minut..men där hade jag fel. Insåg ganska snart att det blev en stukning av det hela, så sitter nu här med tejpat finger. Inte det lättaste att skriva här heller kan jag säga, men vad gör man inte för sin blogg!? =)


Och Martin... Du kan sova gott inatt, jag är inte arg på dig fast du gjorde mitt bloggande lite svårare.. ;D


Dagens bästa: När Henrik sprang efter bollen och stoppade den med foten, och sedan fortfarande hade sådan fart framåt så han stöp förbi bollen så motspelarna snabbt kunde ta den åter! Shit vad vi skrattade!


Kommentarer
Simon

Ja första fotbolls passet.. hehe kan säga att bollen inte satt som gjuten vid mina fötter, men ge mig några tränings pass så kommer jag nog inte i det ;) kanske. Men några passningar leverade jag iaf till dig hehe



Nice blogg föressten nu kan jag följa dina små äventyr haha =)



Dagens bästa (Henka), blir nog en klassiker :P

2009-05-06 @ 14:03:37
Anna

Haha, ge dig några träningspass så kommer du nog INTE in i det? ;P Lät att bra roligt.. men visst, du ska få dina träningspass! Tänkte vi skulle försöka i helgen igen men min förkylning är fortfarande inte så bra så får se om orken finns... Söndag isf, för då är han ledig :D

Synd att jag inte gjorde mål på dina passningar... det hade ju inte varit helt fel =( men nästa gång så! =)

2009-05-06 @ 19:32:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0