En midsommar med bajsväder..


Ja, det började ju bra som så ofta annars, med solsken på morgonen. Men så fort vi kom upp till Floran på midsommar middag så mulnade det på och det började droppa. "Samma gamla vanliga midsommarväder" tänkte man då.




Efter vi käkat och tagit efterrätt bestående av jordgubbar drog vi till Liljedal och kollade läget. Träffade lite släkt vid dansbanan och just som vi stod där så var det faktiskt uppehåll. Var inte där länge eftersom det inte fanns så mycket vettigt att göra, så en halvtimme senare promenerade vi tillbaka till vår sommarstuga.. Och då kom det - regnet! Det öste ned hela tiden, i massor! Jag som  så gärna hade velat sitta ute i trädgården och käka jordgubbstårta.. Men vi fick tränga in oss allihop i sommarstugan istället och fika där. Själva stugan är inte mycker större än vårt vardagsrum och studion ihop eller något så det blev ganska tight med mamma, pappa, bror, farmor, farfar, jag och Thomas. Men det gick allt bra ändå!


Det blev ett litet uppehåll med regnet i kanske 20 minuter och då passade jag och babe på att gå ut och få luft och kasta lite pil... Tvärr hann vi inte avsluta den avgörande omgången innan störtskurarna kom på nytt! Mellan ca klockan 16-20 satt vi inne i stugan och drack lite och spelade kort. (jag höll mig till cola då jag fick vara chauförren). Utanför fönstret dånade det utav regnet och det blev inget avbrott på dropparna på hela kvällen... Gud vilket lyckat midsommarväder! Alla andra dagar brukar det klarna upp på kvällen, men inte denna då man bara vill ut och ha roligt!

Kanske var vi på fel ställe vid fel tidpunkt eftersom andra som jag pratade med som befann sig vid Karlstadtrakten hade haft fint hela tiden.. Lite trist så..

Eftersom jag var sjuk och dålig i halsen så blev det sedan lugnt. Följde med mamma, pappa och bror hem till dem på lite dricka och kexätande och mer kortspel. Jag tog mig lite vin och mamma bjöd på drink, så det fick bli en  kvällspromenad hem till Östermalm klockan halv två i duggregnet.



(OBS! Det ser ut att ha varit helt okej väder, men faktum är att korten är tagna de få tillfällen det var någon minuts uppehåll!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0