Don't worry, be happy

Först och främst vill jag tacka er alla som kommenterat mitt förra inlägg och försökt få mig att må bättre! Jag kan nu meddela er att jag mår bra och att allt är som det ska vara. Ibland får man sådana där känslor ni vet, då det känns som att allt inte är hundra, och då det känns som man bara vill bort från allt.. Men de känslorna är borta nu, allt är bra igen!

Igår var jag faktiskt på snudd till lycklig! Hade en underbar dag med Thomas ute på sjön, en heldag kan man säga. Åkte bort till stugan där vi tog båten till andra sidan viken, på udden där, och slappade. Hade köpt med dricka, chokladflarn, bananer och jordgubbar (Mmmm) + tigermuffins som Thomas passade på att köpa på macken i Slottsbron ;P
Äntligen fick jag tillfälle till att sola, och då menar jag att ordentligt sola! Tidigare under sommaren så har det inte blivit så mycket av det, främst på grund av vädret då, men även på grund av att solen bara lyser på halva mig när jag sitter på balkongen. Balkongräckena är alltid iväg och jag har ingen ork att gå och lägga mig på gräsmattan.. Känns liksom lite fel att lägga mig utanför grannens fönster där nere... Och vill ju inte ligga borta vid skogskanten ;P

Men igår iaf så sken solen rätt på udden, ingenting som var ivägen för solen, inte ens ett enda moln! Jag kan säga att det brände som tusan! Prövade att lägga mig på berget en stund men det var inte vidare bekvämt då det lutade och var djupa bergskåror under mitt badlakan så gick istället runt där på udden och satte mig även vid picknickbordet de satt upp där. Det brände på lika mycket för det..så lite färg lyckades jag allt få =)
Till och med ett dopp blev det där ute på udden bland alla båtarna som for förbi! Skitmysigt! Thomas höll sig mest vid bänken med aftonbladet och lusläste igenom sportdelen så han skulle hålla sig sysselsatt. Men en sak var inte dålig... han fick av sig t-shirten och satt utan! Skräll! ;P

När jag kände att jag hade fått tillräckligt med sol så satte vi oss i båten och drog vårat fiskevarv =) Fiskelycka denna kväll också med fem abborrar och en gädda.. Och jag vann denna dag också! Jag bara drog upp och drog upp..Thomas blev nästan lite frustrerad där.. =)

Hemma runt tio och slängde i sig mat...nyköpta baugetter.. Mmmm =) Så hungriga vi var! Sedan ringde Thomas till sin bror och frågade honom vilka tider det passade att vi kom till han i Göteborg till helgen.. Så nu är tågbiljetter bokade! Fredag 14/8 åker vi härifrån runt 14 och söndag 16/8 återvänder vi hem vid 17. Kommer bli en kanonhelg i Götet!

Mitt sår på handen börjar äntligen läka förresten, från när jag brände mig i ugnen på jobbet! Så skönt att slippa känna svedan. Nu är det bara en massa hårda sårskorpor kvar som ligger och irriterar mig ;P

Imorgon är det dags för match igen.. var 1½ vecka sedan som jag spelade nu så har ingen aning om hur det känns i benet.. Har inte vågat springa så mycket och röra på mig heller. Tog ett varv på elljusspåret i tisdags och då värkte det efteråt..så ja, vi får se hur det går.
Bortamatch iaf i Jössefors.. men det ska inte vara helt omöjligt för jag tror de bara låg något snäpp över oss..Det enda vi måste fixa är att göra mål, för annars vinner vi aldrig! Har varit förluster tre matcher i rad nu, varav en var en riktig storförlust, och alla tre matcherna har vi blivit nollade. Jag har dock bara medverkat i en utav dem..Men får vi inte in något nu så är det ju ingen idé att ha något lag för då är enda chansen att få oavgjorda matcher med 0-0 resultat..och så som det ser ut nu verkar ju inte det så troligt....

Jaja, uppe tidigt idag och bara därför ska det nu bli en morgonpromenad, innan frukosten...(och jag som är så hungrig..hur ska detta gå?)

Bilduppdatering på vår tur på sjön kommer strax!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0