Bonde söker fru.

Gud vilket härligt program alltså!
Det är så mysigt att se alla genuina bönder, som inte anstränger sig för att vara någon annan än den de just är, som inte bryr sig om teknikens nyaste under, och som bara njuter fullständigt av djur och natur. Det måste vara Sveriges, just nu, mysigaste program.
 
Jag blev så glad av att se den äldre gubben, han som var kameluppfödare. Vilken fräck farbror! Och att se hans reaktion när han hade fått så mycket brev... det ger bra tv det! Man ser att även de äldre, som varit med om ett och annat förhållande tidigare i sina liv, kan hitta kärleken igen och den kan bli lika gnistrande och sprakande bra som den de hade i sina ungdoms dagar! Mys på hög nivå tycker jag!
 
Varför är det så egentligen tro, att när man tänker på de gamla (som farmor och farfar tex) så tror man att romantiken är helt död. Som att den bara kan leva fram till pensionärsåldern och sedan är den som bortblåst? Kanske är det alla krämpor och allt annat som de äldre dras med som tar bort den lilla romantiken ur våra ögon? Kanske är vi vana att höra att de tyvärr inte alltid mår så bra och då tror man inte att de orkar med annat någon annan gång heller? Kanske beror det på att man inte är van att se de äldre visa sin kärlek öppet..
 
Åtminstone är inte jag van det när det gäller mina föräldrar och i sin tur deras föräldrar. Det är inte direkt något puss-puss och gulli-gull där inte.. MEN, bara för att de äldre inte brukar visa sin kärlek öppet så betyder ju inte det att vi vet vad de gör när vi inte ser på, am I right? ;) De flesta vill ju inte ens tänka i de banorna (bla jag då kanske lite...) men det är ju faktiskt en sak vi inte får glömma.. Att under de där småtorra fasaderna som ens föräldrar eller farmor, farfar osv kan visa så finns det något mysigt så fort vi inte är på plats.
 
Tänkvärt iaf tycker jag!
Nu kanske inte alla har det som jag beskriver det, men från min synvnikel ser det ut så här.
 
Jag och Thomas är inte ett sådant par som visar våra känslor så mycket öppet heller för den delen. Är vi bland kompisar så är vi alla ett gäng, och då blir det bara så att det inte finns några "par" just då. Så ja... kanske ska vi läggas till i kategorin "pensionär" också med tanke på att vi inte heller visar oss som det "nyförälskade paret"?
 


Kommentarer
Camilla

Ja visst är det underbart :D Den rödhårgiga bonden var ju bara så söt :)

2012-09-15 @ 10:39:07
URL: http://camillamnilsson.blogg.se
Camilla

Ja precis, han med tänderna :P

2012-09-15 @ 15:51:42
URL: http://camillamnilsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0