Problem med munnen är skit!

Var på ett besök hos tandläkaren idag. Var inga konstigheter med det och jag har ingen direkt tandläkarskräck heller. Men när jag fick reda på att jag har ett hål i min ena visdomstand och ska behöva rycka ut den.. ja, då blev jag mindre glad! Aldrig dragit ut någon tand tidigare så visst är man lite nervös, men det är heller ingen idé att laga det eftersom min visdomstand sitter så långt bakåt så den kommer nog vara svår att hålla rent och få hål i den igen. Som tur var så hade de ett återbud så jag ska få tanden utdragen redan till måndagen. Vill helst få det gjort så snabbt som möjligt! Hade inte det återbudet funnits hade jag fått göra det i mitten av juni... roligt när midsommar och allt närmar sig.

Förutom det där med tandläkarbesöket så har jag haft problem med min mun de två senaste dygnen, eller snarare min tunga! Det svider något så enormt på den och jag kan knappt äta eller något. Det svider precis som att man har bränt sig på skållhett té eller kaffe, men så är inte fallet. Jag funderar på om det kan vara någon allergisk reaktion. Häromdagen prövade jag en ny yoghurt - hallon och rabarber. Och rabarber i sig kan ju vara ganska surt så jag funderar på om det var därifrån jag kan ha fått det. Har ju inte varit allergisk mot rabarber tidigare, men i samband med den yoghurten så kanske den inte var något för mig.. Anledningen till att jag tror att det är den är för att det började svida lite smått efter att jag hade ätit det, och eftersom jag aldrig hade testat den yoghurten tidigare så verkar det ju sannolikt att det kan vara just den.
Hoppas bara det ger sig snart för det är verkligen hemskt. Under natten som var orkade jag knappt sova för att det sved så hela tiden. Det svider och "kryper" i den liksom. Fy fan.

Så problem med käften är ett helvete. Ont gör det, jobbigt område att få det fixat på är det och kostar gör det också om man drar till tandis. 800:- idag och som minst 949:- på måndag. Och jag som har sååå mycket pengar just nu. NOT. Yippie!

Köss.


Kommentarer
Anna

Usch jag vet exakt hur det är :/ Men jag kan säga att det inte är så farligt som man tror :)

2012-05-16 @ 12:12:43
URL: http://annamyren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0