Motion och arbete.

Veckan har börjat bra när det kommer till träningen!

Igår ryckte Simon med mig på ett pass på gymmet där det bland annat styrketränades mage, triceps och bröst. Därefter tog vi oss en powerwalk genom Grums på ca 4 km innan det bar hemöver och iväg på jobb.
Idag hade jag ett arbetspass både på morgonen och under dagen så däremellan passade jag på att träffa Madeleine och ta en löprunda Trulsen - Lassehall. Orkade mer än jag trodde faktiskt. Trodde inte jag skulle orka ett steg i Lassehallsbacken, men nog tusan klarade vi oss uppför en tredjedel iaf! Madde hade säkert klarat hela vägen om jag inte hade sackat ner tempot. Väl upp för backen så löpte vi på igen, hela vägen hem till min lilla mor. Så jag kände mig riktigt duktig faktiskt.
Utöver detta gick jag även några kilometer för att försöka få Felicia och sova innan min löprunda - förgäves.

Snart är det bara två veckor kvar tills skolavslutningarna. Det innebär även två veckor kvar på mitt fasta område på jobbet. Lite surt känns det ju att det enda som jag haft "safe" försvinner, men jag får helt enkelt hoppas på att jag får andra utringningar istället nu. Två veckor är bokade under sommaren, sedan ska de använda mig som någon slags "kasta in Anna om någon annan vikarie är sjuk - person". Vi får helt enkelt se hur det går! ;P

Om det går som jag tror, att jobben inte direkt kommer trilla in med stormsteg, så har jag faktiskt sökt två andra jobb de senaste dagarna. Deltidsjobb då såklart så jag fortfarande ska kunna stå skriven på kommunen och för att jag fortfarande har Felicia hemma och inte kan jobba hur som helst. Ska bli spännande att se om de hör av sig eller inte! Var längesedan som jag sökte andra jobb nu, men tycker jag har goda kvalifikationer till de platser jag sökt så vore ju grymt tråkigt (och konstigt) om jag inte ens tog mig till en arbetsintervju (om de ens kör med sånt). Kommer inte ihåg när sista ansökningsdatum var på dem heller så vet inte när jag kan tänkas få ett svar.

Pratade med en lärare på reparationsgymnasiet idag och han tyckte jag skulle ta ut svängarna lite... söka jobb som brandman eller lastbilschaffis! Nja.. kanske inte riktigt min grej men jag förstår vad han menade. Klart att man inte ska vara rädd för att pröva nya grejer, jag kan  inte sitta fast i mitt städjobb hela livet (eller kan jag det?). Men ärligt talat så är jag inte rädd för att pröva andra grejer, men man ska ha kvalifikationer till det också. Står det att man ska kunna det ena eller andra och man inte kan det, då är det ju ingen idé att ens söka. För nog tusan finns det någon annan som har de egenskaperna istället.

MEN, är det någon där ute som vet ett jobb som är ledigt och som skulle passa mig, hör av er vettja! :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0