Gymmat och kollat dagisplatser.

Tog mig lite egentid tidig eftermiddag och drog bort till gymmet!
Ska försöka komma iväg dit minst två gånger i veckan i fortsättningen, men mycket hänger ju på om jag får hoppa ut och jobba eller hur Thomas jobbar. Innan det här med dagis till lillan är fixat så får man helt enkelt gå när de få stunderna finns! Det blev 25 minuters cykel och ett rejält styrkepass med rumpa och mage. Hade fortfarande kvar träningsvärk från alla magövningar sedan i fredags, men jag trotsade dessa och körde på ändå ;P

Apropå dagis så ringde Thomas kommunen imorse och hörde huruvida man skulle gå tillväga om man ville testa på dagmamma istället för att sätta Felicia på en dagisplats. Oturligt nog finns det bara en endaste dagmamma kvar i Grums, så det är väl tveksamt om man har turen att få plats hos henne, men ansöka kan man ju göra iallafall. Vore skönt att slippa sätta henne på ett knökfullt dagis där personalen har 7-8 barn per fröken. Under alla år som jag jobbat runt på dagis så vet jag hur det är och hur det funkar där. Vore skönt om man istället kunde sätta henne på något mindre ställe där grupperna inte blir så stora, därav valet till att vilja ha dagmamma.
Om det inte finns plats så kommer jag nog vilja sätta henne på Järpens paviljonger. Det ligger precis bredvid det vanliga Järpen fast det är några moduler de satt upp där extra. Där har de en mindre grupp med de yngsta barnen. Jag har själv varit där och städat lite och så och jag måste säga att det verkar riktigt bra där storleksmässigt.

Ja, vi får väl se hur det blir, det blir nog bra oavsett. Barn vänjer sig så fort vid allt :)


Kommentarer
Maria- tvåbarnsmamma

Jag är också ute efter dagmamma men tyvärr så kommer inte annsofie ha plats förrän tidigast sommaren 2013 :(

Och vad jag har fattat de som så är de väldigt många barn på paviljongen också.. Och fler blir det, upp till 15 barn fick de vara i den lilla lokalen..

Tycker de är jätte synd att de inte finns fler dagmammor i Grums, förr ( när vi var små ) fanns de ju en massa!

När har ni tänkt skola in henne på dagis?

2012-04-24 @ 22:10:52
URL: http://oliverspock.blogg.se/
Maria- tvåbarnsmamma

Sv: annsofie har jag pratat med när jag träffat henne och paviljongen gick oliver på i höstas.. Sen har jag vänner som har barn där så man har lite koll :-) just nu går inte oliver på dagis, utan jag valde att ha båda hemma när jag ändå kan :-) blir inskolning till hösten/ vintern beroende på vart de finns plats

2012-04-26 @ 13:36:46
URL: http://oliverspock.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0