September - inte som någon annan månad.

Nej just det, nu är det stenhårda regler som gäller månaden ut vad gäller allt som kan tänkas vara godsaker!
Thomas har ju sedan tidigare sagt att han ska ha "gött-stopp" hela September medan jag hållt mig till att man faktiskt kan få unna sig lite saker under helgerna. Detta betyder dock inte att jag ska slänga i mig massa kalorier så fort det blir helg, men det är åtminstone då som jag kan tillåta mig själv att göra det. Idag till exempel, så har jag faktiskt inte ätit något som är onyttigt, fast att det är lördag. För Thomas blir det tufft när inte ens en öl kommer på fråga. But I believe in him - jag tror att han kommer klara det bra.
Riktigt hemskt var det dock häromdagen när vi hade Daniel och Paula på besök och jag efter maten var riktigt extremt sugen på efterrätt, typ kladdkaka. MEN, jag tog mig ett tuggummi och ignorerade känslan och så gick det över :) Ibland kan faktiskt en så liten sak som ett tuggummi vara räddaren i nöden!

Ska bli spännande att se hur det går.. det har ju trots allt bara gått fyra dagar utav månaden än så länge, men jag brukar vara ganska hård när jag går in för någonting. Efteråt kanske jag kommer ha hur mycket energi i kroppen som helst.
Just nu är jag faktiskt äckligt sugen på att träna! Ska bli skönt nu till veckan då jag bestämt mig för att gå dit minst tre dagar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0