Premiären!

På lördag ska jag pröva mig på något som jag aldrig tidigare prövat på faktiskt.. JAG SKA PÅ LOPPIS! Jag ska inte bara kolla runt eller så.. nej, nej... jag ska SÄLJA! Det ni!
Loppis är egentligen inte min grej, jag tror att jag varit på en enda i hela mitt liv. Men när jag kollade igenom mina garderober och våra förråd och insåg att det fanns lite grejer att sälja.. så varför inte vara med när det är goa Paula som anordnar det också. Bli av med lite saker som en annan betraktar som skräp eller "bara sånt man aldrig använder" och få in lite pengar för det, det är ju inte fel faktiskt.

När jag sedan kommer hem efter loppisen (förhoppningsvis några hundralappar rikare) så är det dags för Färjestads andra hockeymatch. Den första går av stapeln idag och det ska bli grymt spännande att se hur det går! Jag tror de har ett lika starkt lag i år som förra året faktiskt. Kommer sakna vissa spelare som inte stannat kvar i laget, men är ganska säker på att jag kommer få några nya favoriter också.

Jag och Thomas anmälde oss på en sida häromdagen som heter CoachLeMat. Där kan man bygga upp ett eget lag (eller snarare en egen femma) och sedan tävlar man mot alla andra om vilka som valt de bästa spelarna. Man får poäng utifrån om spelarna gör mål, tacklar, skjuter skott osv.. Som jag.. Jag har tex Magnus Nygren med i mitt lag. Och om han tacklar mycket idag eller gör några mål så får jag poäng för honom. De räknar alltså ifrån hur de sköter sig under alla matcher i Elitserien, och poängen uppdateras efter varje match  som de spelar. Ska bli riktigt spännande att se hur det går...  vem som vinner av mig eller Thomas ;P

www.coachlemat.se



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0