Ögoninfektion.

Vår stackars lilla älskling har varit dålig i ögat i över tre veckor nu. Det rinner, varar och klibbar igen sig. Därför pratade jag med Lisbeth på BVC i måndags och igår fick vi en remiss in till ögonkliniken i Karlstad. Felicia var hur duktig som helst, trots att vi fick vänta en timme över tiden. Den som var mest otålig av oss var nog jag som fick stå och hålla henne växelvis med pappa som var med oss in.. Att vänta har aldrig riktigt varit min grej, och att sedan få vänta på ett sjukhus är bland det värsta jag vet! Sitta i väntrum med sjuka patienter... risken är för tusan större att man blir mer sjuk medans man är där. Vi var som sagt till ögonkliniken så det var väl inte så mycket som kunde smitta i de väntrummen men.. Som tur var så hade Felicia så många beundrare som gullade med henne och lekte hela tiden, så hon hann inte bli så uttråkad som man hade kunnat tro.

Något som stör mig ganska mycket dock är att jag tycker att de borde prioritera barn först. Vi hade tid klockan tio och vi kom in först efter elva. Andra patienter som satt och väntade kom in före oss hela tiden, alla utom en trevlig tant som satt och pratade med oss stor del av tiden där inne. Jag led med henne när vi var klara och gick och hon fortfarande satt kvar. Hon hade varit där tidigare än oss.

Iaf - när vi väl kom in var Felicia lite otålig, doktorn hade inte så lätt att kolla och pilla i ögat för hon ville bara dra bort huvudet hela tiden. Men hon sa att det var en infektion i ögat så vi fick en salva som vi ska försöka få in i hennes öga morgon och kväll. Nu är det bara att hoppas på att hon blir bättre snart!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0