Music in my ears

Jag har fått ett vikariat. 2 timmar/dagen i 3 veckor. Ger ju inte mega mycket stålar men det är alltid något! Dessutom kan jag fortfarande bli utringd resterande timmar under dagen så det kan ju bli mycket om jag har tur.. Som idag tex då jag fick hoppa ut fyra timmar till, och imorn blir det en 8-timmars arbetsdag!
Vikariatet är på en skola, så jag får anpassa städningen efter hur eleverna börjar eller slutar.. För att få ihop det med Thomas arbetstider så jobbar jag därför på eftermiddagarna, när eleverna och lärarna gått hem.
Måste erkänna att det är lite creepy att gå runt där ensam i lokalerna när det är mörkt utanför och ingen är där... men samtidigt är det också ganska skönt. Jag brukar vara lite mörkrädd och inbilla mig massa saker jämt, men här går det faktiskt bra. Kanske att jag har kommit över mörkerrädslan lite när jag ofta kan få jobba som jag gör..

För att bota rädslan lite så har jag musik spelandes i öronen! Idag var en sådan där dag då man tyckte allt i mp3:n lät bra! Vissa dagar kan man ju tycka att det bara är bajs det som spelas, men inte idag. Idag njöt jag av allt.
Jag fick flashbacks!

"He is always on my mind
" (kommer inte ihåg artisten) men den var med i eurovision tror jag... den får mig att tänka på Camilla, och Putte. Kommer ihåg att de båda gillade den låten och vi spelade den mycket förr när jag var hemma hos dem. Kommer du ihåg det Camilla? ;) Riktigt soft låt som fortfarande går hem faktiskt :)

Sedan kom R.Kellys "If I could turn back the hands of time".. Den får mig alltid att tänka på Micki. När vi gick i mellanstadiet diggade han R.Kelly som tusan, och kommer ihåg en gång när vi var på "party", då han mimade till  denna låten ;P

"Hearts on fire"
var en låt som gick het på gymnasietiden då man typ alltid lyssnade på mp3 på bussen. Kanske inte världens roligaste minne, alla dessa bussresor, men den låten får mig att tänka på det.. Den spelades också idag.

Plus då lite David Bisbal och El canto del loco som inte kan få mig att tänka på annat än mitt kära San Agustin! ;)

R. Kelly


El canto del loco




Kommentarer
Camilla

Jo jag minns den som det vore igår :D om de är den med maarja? :)

2011-11-22 @ 19:32:44
camilla

nej jag behöver inte ha den så snabbt, jag har ju precis sett den :)

2011-11-23 @ 14:34:46
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0