Härligt servad har jag blivit idag!

Idag har min underbara pojkvän och sambo servat mig till tusen :) Lillan sov inte så bra under morgontimmarna så vi turades om att ta hand om henne. Först försökte jag få henne till att sova, sedan var det Thomas tur. Däremellan åkte han till affären för att köpa annat tillägg och även lite messmör för att försöka få henne bättre i magen. Tidigare har vi kört på Semp tillägg men efter lite googlande på nätet såg vi att många hade skrivit att deras små blivit hårda i magen av det och att de istället bytt till Nestles NAN som skulle vara bättre. Vi läste även att lite messmör kunde vara bra för magen och efter att ha rådfrågat en barnmorska på avd. 11 på CSK så bestämde vi oss även för att pröva det. Efter att nu ha använt det under dagen tycker jag inte att hon vridit sig lika mycket pga smärtorna så kanske att det hjälpt henne... hoppas det iaf. Kanske att man kan få sova en blund inatt om man har tur isf :)
Synd...Vill verkligen amma, det har jag velat hela tiden. Men jag tror faktiskt att mjölken har sinat för mig. Det spänner inte i brösten längre som det gjorde i början och när jag prövar pumpa kommer det typ ingenting. :(

Tillbaka till det härliga servandet.. Vi har legat i sängen hela dagen, kollat film och sovit lite smått. Tagit igen lite av den sömn vi missat. Medan jag legat och hållt om lilla gumman har älsklingen fixat mat till mig, hämtat dricka och godsaker, diskat och ja...servat helt enkelt :) Skööönt! Får passa på att bli bortskämd nu innan han börjar jobba igen! Imorgon går han på tre nätter innan han är ledig på torsdag igen. Ganska skönt att han får börja med en så pass slapp vecka så det inte var långvecka direkt eller så. Tänk att han redan varit ledig i tre hela veckor! Och tänk att lillan är tre veckor på tisdag! Helt otroligt... Ibland undrar man nästan vart tiden tar vägen.
Ska bli spännande att se hur det känns att passa lillan ensam, utan baben hemma. Vet att det kommer gå bra, det ska mest bli spännande att se hur det går för Thomas del. Om han kommer kunna få sova när han kommer hem eller inte. Lillan är ju som sagt lite kinkig under morgontimmarna, så kanske blir det soffan för hans del.

Imorgon kommer Eva från BVC på hembesök, ska bli spännande :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0