Vårstädning.

Idag har jag varit riktigt duktig och putsat varenda fönster i lägenheten, både på insidan och utsidan. Så fort solen kommer fram och temperaturerna stiger utanför dörren så blir man riktigt städsugen och vill ge lägenheten en riktig omgång. Sedan ser man ju dessutom hur himla skitiga fönstren är när solen ligger på och det är inte vidare trevligt att se. Så efter några timmars slit med ont i fötterna och rygg som följd så är de nu rena och klara för våren! Lika bra att passa på nu för sedan kommer jag definitivt inte ha tid! Får se om jag passar på att byta gardiner imorn eller om jag tar det någon annan dag framöver. Jag ska vara tidig i år med påskgardinerna tänkte jag. Kan vara mysigt att ha dem uppe ett tag eftersom påsken ändå är kort som den är, och som sagt, när lillan är här har jag ingen tid att lägga på strykning och upphängning av gardiner. Mamma har iofs erbjudit sig att hjälpa mig med dem nu men om jag ändå har lite ork kan jag passa på att göra det själv.
Ska baka smörgåsar någon dag också så man har färska att frysa in.. riktigt riktigt hurtig är jag idag känner jag!

Var till barnmorskan tidigare idag också. Lillan har ännu inte sjunkit ned så långt i magen och fixerat sig än, men hon ligger som tur är fortfarande med huvudet nedåt och det är ju det som är huvudsaken :) Min navel är ett minne blott nu för tiden då den stora magen tryckt bort den helt och det enda man ser är ett "knapphålshuvud" i princip ;P
Har kollar på "En unge i minuten" nyss och inser att min mage ändå är ganska liten trots allt, om man jämför med andra.. Men iofs har jag ju några veckor kvar så kanske hinner den bli lite större till. Insåg även också att det snart är jag som ligger där! Hoppas att man får lika trevliga barnmorskor som de verkar ha på tv, de verkar för goa faktiskt.

Nu dags för lite kvällsmat. Thomas jobbar natt så jag får klara mig ensam hemma. Känner mig tryggare med honom här men man kan inte alltid få som man vill ;P

Avslutar inlägget med ett riktigt vårtecken - snödroppar utanför vår tvättstuga. Det sitter även en liten fjäril där men för de som inte vet kan den vara svår att se ;) Ciggpaketet förstörde dock bilden något ;P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0