Skadad liten Plutt :(

Igår skadade Plutten sig när jag skulle ta ut honom ifrån buren en sväng.. Tog upp honom och skulle bära honom till ena soffan, och innan jag visste ordet av blev han sprattlig som tusan och hoppade ned från mitt bröst. Det som var illa var att han missade soffan helt + mattan som var nedanför och hamnade istället rakt på parkettgolvet.. från 1.5 meters höjd. Han satte sig sedan under vardagsrumsbordet och började slicka sig på framtassarna så jag förstod att något inte stod rätt till. Tog upp honom, kollade på ena tassen och insåg att ena klon var av och att han blödde. Hela den ena klon var av, ända ned ifrån pulpa-roten liksom..
Tyckte så synd om våran lilla Plutt och Thomas tog direkt och ringde till veterinär och hörde vad vi kunde göra åt det och om vi var tvugna att komma in och få det kollat. Som tur var så var det inget akut utan vi skulle ha tassen under uppsyn och försöka hålla den rent och återkomma om det skulle bli något konstigt. Har vi otur kan det bli infekterat, men jag ska försöka göra allt i min makt för att hålla det så rent som möjligt.
Som tur är verkar han inte lida av det någonting. Han verkade ha lite ont i början igår då han slickade sig på tassen en del men bara minuter senare så hoppade han upp och ned ifrån soffan och sprang runt på mattan som vanligt. Skulle han fått andra problem med tassen skulle han väl garanterat inte hoppat runt i soffan utan bekymmer..

Såg bara så illa ut när hela klon till en början hängde i en liten flis och sedan lossnade helt när han gick runt.
Ska göra rent med lite koksaltlösning nu innan vi lägger oss och hoppas på det bästa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0