Mot final!! / Själsfränden i mitt liv.

Färjestad besegrade idag AIK för fjärde matchen i rad, vilket betyder att vi nu är i final! :)
Vilka motståndarna blir vet vi inte riktigt än, men det står emellan Luleå och Skellefteå. Själv hoppas jag på Luleå, de känns på något vis lite enklare... men iofs, det lag som vinner semin av de två är ju det som är bäst, så det är ju vilket som egentligen. Bara att hoppas på nu att de får spela alla sju matcher så de spelar skiten ur varandra så de inte har energi kvar till Färjestad. Inte för att vi är dåliga och måste ha klent motstånd, men ändå. Lite säkrare känner man sig ju om de inte fått vila så mycket mellan semi och final.


Annars då...
Graviditeten närmar sig sitt slut och nu börjar det verkligen bli drygt. Jag har börjat få otrolig värk i ljumskarna, förmodligen foglossning (bäckenbottenuppluckring), så tyvärr blir det inga härliga vårpromenader för min del innan lillan är född. Lite synd för nu vill man ju verkligen ha lite tidsfördriv när man inte orkar sig till något jobb längre. Men men, jag får väl ta några enstaka korta turer runt kvarteret här uppe in case of emergency ;P
Med foglossningen så är det inte bara promenader som är jobbiga. Har även väldiga bekymmer att få på mig skorna, resa mig ifrån soffan/stolen, ligga skönt i sängen på nätterna och att huka/böja mig. Thomas är så söt så han brukar alltid fråga mig om jag vill ha något eller om han ska hjälpa mig med något. Han knyter ibland skorna eller hjälper mig upp med dragkedjan på dem om det nu finns en sådan :) Han hjälper mig även upp ur soffan och sängen jämt och hämtar saker om jag behöver. Det spelar ingen roll om han nyss kommit hem från åtta timmar på jobbet... han säger att han kan laga maten eller städa osv ändå. Så jag måste säga att jag har otrolig tur som har honom i mitt liv, som stöttar mig i den här stunden som för oss är den största stund vi någonsin upplevt. Kunde inte ha det bättre, jag har nog hittat min själsfrände i honom (även om han ibland kan gå mig på nerverna när han dänger mig i NHL på PS2 eller pratar i tele med sina musikkompanjoner i timmar ;P)

Imorgon är det dags för ytterligare besök till barnmorskan. Lillan har bökat runt i magen massor de senaste dagarna så hoppas verkligen inte hon ändrat läge utan fortfarande ligger med huvudet nedåt. Ska bli kul att höra vad bm säger när hon känner på magen :) Och med mig har jag ju såklart Thomas som stöd. My lovely! <3


Kommentarer
tilda

Vad mysigt det låter! Och vad snäll han är mot dig! tur för honom att han fått en sån underbar tjej, och snart även en underbar liten dotter! Tänk... hon kan ju få för sig att komma när som helst nu ju!! Spännande!!

Det blev en ljusljusrosa väska ;p skräll va :D

2011-03-28 @ 19:09:10
URL: http://mamaja.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0