Ny månad, nya tag!

Nu har jag känt mig lat ett bra tag, så nu är det dags för förändring! Bara den grejen att vi inte spelat fotboll sedan midsommar känns faktiskt ganska illa... även om det bara är en vecka sedan som midsommar var ;P

Med juli kommer även en ny inställning hos mig. Gravidmagen ska bort, och någon gång måste man ju börja, right? ;) Så jag har faktiskt tänkt mig en runda (eller närmre bestämt två) på elljusspåret sen, så fort jag har hunnit vakna till. Nu när Thomas är hemma och är pappaledig är det ju perfekt att passa på då han kan passa lillan den korta stund som jag är borta. När han sedan börjar jobba igen och jag ska försöka börja styrketräna på badhuset så får jag anpassa mig till hans skiftgång, eller så kan ju mamma vara barnvakt eftersom jag ändå brukar åka upp där och käka ibland när han jobbar.

Efter min fina frukost hoppas jag på att få mycket energi (två grova mackor med ost och tomat + ett glad juice). Just nu känns ju inte energin sådär megahög, men det har nog att göra med att jag fortfarande ligger kvar i sängen. But don´t worry, jag ska upp och kolla om det finns tvättid snart, så upp kommer jag :)

Har fortfarande inte planerat in någon dag för kustentrippen faktiskt. Börjar nästan få lite smått panik. Thomas är visserligen ledig i fyra veckor till,  men jag vet hur fort den tiden kan gå under sommaren. Och nu när man inte bokat in nåt än så känns det inte som det kommer bli av. Vi får helt enkelt sätta oss ikväll och kolla upp vilken sorts stuga vi vill ha och sedan ringa och höra om det finns ledigt. Vi vet fortfarande inte riktigt om vi ska ha med oss några, och isf vilka det ska bli, men det ska vi allt hitta en lösning på också!

På måndag ska vi på husvisning btw! Kommer bli så intressant. Det är ett hus som jag verkligen är intresserad av. Dock är det ganska stort och kan tänka mig att elen kan bli grymt dyr under vinterhalvåret, så det tåls att tänkas på. Hade varit så grymt skönt att ha ett eget ställe, ett där lillan kunde få ett eget rum och där vi kunde göra som vi själva ville. Ja, det tåls att se :)

Lägger upp en bild på det vackraste vi har :)



Kommentarer
Sandra

Åååå va roligt med husvisning =) Vilket hus, om man får vara så nyfiken? =P

2011-07-01 @ 19:02:37
Anonym

Det är ett hus på Nävergränd som vi ska kika på :)

2011-07-01 @ 23:51:41
sandra

Ok, va spännande =)

2011-07-02 @ 12:33:16
Anna

Vilken Sandra är det förresten? ;P

2011-07-03 @ 21:36:50
Anonym

Werme =)

2011-07-04 @ 12:12:40
Tilda

Åh vad roligt med hus! Är det ett att köpa eller hyra? Och du är duktig som har självdisciplin och tränar, jag suger verkligen på det där att bestämma mig :P

2011-07-04 @ 15:04:23
URL: http://mamaja.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0