Allt och inget.

Under veckan som varit så har vi varit upp med lillan till BVC så hon fick sina första vaccinationssprutor. Man har hört att det berättats mycket om vad dåliga barnen kan bli efteråt, med feber och värk i benen på dem, men lillan verkar ha klarat sig utomordentligt bra! Vi kunde inte vara mer stolta över vår lilla gumma än vad vi är nu :) Hon har verkat helt oberörd faktiskt, ingen feber och det har inte verkat som hon haft ont någonstans heller. Jag var ju orolig först att vi skulle få en jobbig natt där hon skulle få sova lite osv, men icke! Nu kan man ju hoppas att det går lika smärtfritt när hon ska tillbaka och få sina fem-månaders-vaccinationer i september.

Idag har det varit en piss-dag, vädermässigt då. Regnet har öst ned (förutom imorse då vi passade på att ta en liten promenad med lillan i vagnen). När det var dags för mat hade Thomas två alternativ att välja mellan, jag hade köpt hem kyckling och kött inför helgen. Men han var inte sugen på något av det. Han hade därför ett förslag: att han skulle komma med matförslag och skriva på lappar och så skulle jag sedan dra en lapp. Dock kan man ju räkna ut med röven att det inte direkt var några nyttiga alternativ han hade på lapparna. Det stod endra mellan pizza, kebabrulle, nuggets eller kebab med bröd ;P (skräll när killarna ska få välja maten). Och ja, jag hade ju inget val utan fick ta snabbmat, trots att jag egentligen inte ville. Men det är ju trots allt söndag, då får man gotta sig lite ;)
Imorgon däremot så kommer han få endra kött eller kyckling, vare sig han vill eller inte ;P

Nu är Thomas bror från Göteborg här. Han ringde nyss och frågade vad vi hade för oss så han, Helene och Rio kommer bort en sväng sedan och hälsar på oss. Lillan ligger och sussar så gott i sin säng i sovrummet så vi ville gärna inte väcka henne och flaxa iväg någonstans så det är bra att de kunde komma hit istället :). Inte ofta alls som man träffar Mikael så det är alltid trevligt när han kommer på besök! Blir väl lite spel och så under kvällen nu då antar jag, och kanske att jag livar upp denna trista, gråa, regniga dag med en liten cider! Har trots allt en liten en som stått i kylskåpet ett tag nu och lockat på mig, så varför inte ta den så man får bort den!


För några veckor sedan var jag till ÖB med Madde och köpte där en svart fotobok (en sådan som man klistrar in bilderna själv i, utan plastfickor och sånt). Köpte även lite scrap-booking ark i rosa + söta klistermärken. Tänkte att när orken infinner sig så ska jag börja på en liten bok till Felicia. Om allt från födseln till när hon första gången sov i sin egna säng, till när hon första gången log och "pratade" osv. Tror det kommer bli jättefint! Mysigt att sitta och hålla på med bilder på lillan och göra något som hon kan ha när hon blir äldre att titta i. Tycker alltid det är kul att pyssla lite och lägga ned lite energi på något än att bara sätta in i album och så är det klart. En dag som denna skulle det passat perfekt att greja lite med detta, men det har bara inte blivit av än. Thomas har velat haft mig i sängen där vi kollat film under dagen och sedan kom mamma och pappa över snabbt på fika. Ibland känns det som man inte har så mycket för sig men ändå känns det som man gör något hela tiden och tiden inte riktigt räcker till. Konstigt det där.

Nee.. kanske göra sig iordning liiite nu inför vårt kommande besök! Tjo!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0