Inflammation.

Efter en femte sömnlös natt kunde jag inte vänta längre med att höra av mig till vårdcentralen.
Ringde vid halv nio imorse och frågade om de hade någon tid så en läkare kunde kolla mig. Hostan tar knäcken på mig snart och mina lungor känns som de ska sprängas. Rethostan verkar aldrig ge med sig.

Fick iaf en tid vid elva.. Tyvärr kom ett akutfall in före mig så det blev ytterligare 40 minuters väntan i väntrummet. Tur att jag hade med mig min älskling som stöd och som höll mig sällskap under hela tiden.
Väl inne så tyckte läkaren att allt verkade bra, när han lyssnade på lungorna och kollade halsen på mig. Han trodde att sannolikheten att jag skulle ha lunginflammation var väldigt liten men ifall jag var orolig pga graviditeten så kunde vi ta ett blodprov. Smart som jag var så tog jag ett för säkerhets skull så jag kunde sluta oroa mig. Tur för mig det kan jag säga. Jag kände ganska väl själv att allt inte var som det skulle när jag kom dit.
Läkaren bekräftade att jag hade en inflammation i kroppen. Jag hängde inte riktigt med på om det var lunginflammation eller om det var något annat, men min sänka var hög iaf, uppe i 90.
Så penicillin i 10 dagar är vad jag ska gå på nu, plus coccillana på kvällen så jag kanske kan få slippa hostan.. hittills har inte coccillanan funkat nåt vidare, men kan ju hoppas på att den slår bättre nu. Några alvedon och lite nässpray kommer också slinka ned i kroppen för att jag ska orka... tänker bara på vår stackars lilla bebis som får stå ut med alla mina mediciner och alla hostningar, men enligt läkarna ska allt det jag fått ut inte vara farligt för barnet. Det är väl mest kombinationen mellan allt som oroar mig tror jag...

Ska se om jag kan få bukt med hostan ett litet tag nu och försöka slumra till i soffan... Wish me luck!


Kommentarer
camilla

usch då :( jag hoppas det känns bättre snart!

2011-01-07 @ 23:56:50
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0