Den nedrans rethostan.

Nu har jag kollat runt överallt hur man ska stoppa den.... rethostan.
Té med honung, timjan, ingefära, gurgla munnen med saltvatten, ångbad, dricka mycket, dricka varm kakao, cocillana, alvedon.. ja, allt möjligt. Men jag har ändå inte lyckats få bukt med hostan. Någon gång under dagen känns det bättre men sen så kommer det ikapp mig igen.
Det värsta är att det verkligen blir som mest på kvällen/natten. Jag blir rädd för att gå och lägga mig när jag vet att jag inte kommer kunna sova. Får jag sova tio minuter åt gången ska jag vara glad, mer blir det typ aldrig. Dessutom har man druckit så mycket te och vatten innan så man är kissnödig konstant under natten också.
Saken blir inte bättre utav att veta att babe ligger bredvid och inte får sova någonting när det sedan under dagen väntar jobb för honom. Skönt att han gör sista dagen imorn så han kan vara ledig sedan, måndag-onsdag. Då behöver jag inte streta emot hostan så extremt.

Tycker synd om lillan där inne. Hon får vara med om mycket hon.
Redan som det är nu så suger ju hon kraft och energi av mig och gör mig trött, och när jag inte fått sova ordentligt under en hel vecka så känns det verkligen i kroppen. När allt börjar återställa sig sedan så kommer jag nog behöva minst två-tre härliga nätter att bara få sova ut på. Och DÅ...DÅ kommer jag verkligen njuta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0