Alla samlade.

Thomas bror Mikael har varit på besök i Grums från och med igår förmiddag :).
I torsdags fyllde han år och för att fira detta åkte hela Berglund-släkten in till stan igår kväll och käkade på Mongolian! Och när jag säger hela släkten menar jag i princip HELA släkten denna gång. Inger, Mikael, Helen och Rio, Natti och Gabbe, Sandra och Johnnie och jag och Thomas. Inte alls ofta alla blir samlade på detta vis, så det var riktigt, riktigt trevligt :) Maten var god som vanligt (friterad kycklingfilé med ris) och för en gångs skull passade jag faktiskt på att fira riktigt med en glassig efterrätt också! Alla tycker ju att jag ska äta för två så varför inte ta chansen någon gång ibland ;)

Efteråt bar det hem till Souidis där vi spelade spel som Mikael hade med sig. Riktigt roligt spel - Oogachakka tror jag det hette. Det gick ut på att man skulle sjunga med sin vackra stämma och det andra laget skulle fortsätta texten där man slutade. Klarade de detta "vann" de det kortet, och det var först till tio kort. Några utav oss tog något att dricka så det som redan var flummigt blev ännu flummigare och vi fortsatte spela flera omgångar. Helt plötsligt var klockan 03.15 och vi kände att det nog var dags att åka hem. Gissa om vi sov länge imorse eller? ;P

Dagen idag fortsatte med ännu mer släktträffar. Inger bjöd hem oss alla på mat och vi satt där och umgicks alla som en familj!

Riktigt trevligt, och riktigt trevligt att äntligen få Mikael på besök igen. Som tur är har han lovat fler besök framöver i fortsättningen! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0