Willez i Skruvstadsparken!

I lördags var jag och Thomas bjudna till Helene och Rio på mat/förfest för att ladda upp inför när Willez skulle komma och spela i Skruvstad. Mamma var barnvakt under kvällen och lillan skötte sig exemplariskt (som alltid :))
Maten som det bjöds på var tacos och drycken som dracks fick bli några Baccardi Breezer och mitt älskade favvo-vin, RAIMAT, ABADIA. År och dar sedan jag drack det vinet känns det som (ja, ett år iaf), så måste säga det var riktigt gott!
Vi hade en väldans tur med vädret. Innan vi skulle åka bort till Skruvstad så tog jag och Helene en kvällspromenad med hunden och shit vad varmt det var! Jag hade mina shorts på mig och hade gärna velat ha på mig dem även dit bort, men bytte ändå om till långbyxor för rädslan av mygg! (Nog var detta tur alltid då jag, när jag kom hem, insåg att myggen hade älskat alla delar på min kropp där det fanns bar hud, speciellt mina fötter!)
Eftersom Rio är från Tunisien och de just nu drar igång sin Ramadan där, så höll han sig nykter och var vår chaufför. För de som inte har sådan koll innebär ju det bl.a. ingen alkohol under en hel månad...

Thomas hade snackat med Linus i Willez (sångaren) redan innan och då hade han sagt att han skulle fixa in oss gratis... men efter alla samtal som Thomas haft med honom ang. låtar och liknande så visste man att man inte kunde vara säker och lita på hans ord. Så när vi kom till entrén och sa att vi var fyra personer på Berglund kände ju inte vakterna till detta, men snälla som de var gick de ändå till bandmedlemmarna (som satt inne i sin buss precis innanför entrén) och hörde med dem om detta stämde. Och tillbaka kom vakten med tre av medlemmarna som bjöd in oss och presenterade sig för oss alla fyra. Trummisen, keyboardisten och gitarristen, himla snälla och gulliga killar! Riktigt ödmjuka och sociala. De bjöd med oss in i deras buss (som jag stannade inne i typ max tio minuter för det var så hett så jag trodde jag skulle gå åt!) Hört talas om AC? ;P Och där satt killarna med skjorta och kostym!

Vid halv tio drog de igång och spelade. Till en början satt vi och lyssnade lite innan jag till  slut fick med mig Thomas upp. Redan vid första låten kunde jag varit uppe och dansat om jag hade velat då det kom en gubbe och bjöd upp mig, men nja, tyckte det var lite väl att gå upp redan första låten ;P
Vi alla dansade och drack lite om vartannat och hade skitskoj. Såg lite folk som jag kände till men ändå inte så mycket för att vara Skruvstad ändå.

I pausen gick vi bort till bandmedlemmarna igen och pratade lite. Thomas pratade med dem om den kommande skivan och om nya låtar som är på G. Jag snackade dock om det mesta andra, utöver musiken ;P Förevigade på bild blev vi också, både jag och Thomas. Styggt att ingen av oss hade bra mobilkamera där ute i mörkret så keyboardisten fick ta med sin för att sedan föra över till mig via Bluetooth ;P haha, det kan man ju kalla B.

Sista halvan av uppträdandet dansade jag och Helene så fötterna glöd tror jag. Jisses, mina ben kändes verkligen helt slut när det var tio minuter kvar men jag gjorde allt för att hålla mig kvar på dansgolvet tills musiken tystnade. Då och då kom det allt fram några bra skumma typer till oss också, men det var bara att snack bort dem lite trevligt och dansa iväg så gick det allt bra. De som skulle varit de räddande änglarna (Thomas och Rio) satt och kollade på och njöt av varsin cigg ;P

Ja.. det var iaf tills Linus skrek ut på scen att de hade låtskrivaren till låten 1.2.3 med sig ute i publiken.. Då hade inte Thomas något val utan upp på scenen kom han för att vara med och sjunga på låten. Nervös var han stackarn, men han gjorde det allt så bra så. Jag och Helene stod och visslade och skrek till han som tusan, kanske släppte hans nervositet lite då ;)

När allt var slut sa vi hejdå till alla i bandet, fick lite kramar, och sedan bar det av hem till Floran för att hämta lillan innan det till slut var dags för mig att slockna i sängen. Tur att Thomas höll sig i princip nykter så han kunde ta hand om lillan under natten. Första gången som jag drack på ungefär ett år, så detta förtjänade jag nu ;P Blev ändå inte så dragen som man kunde tro faktiskt, utan riktigt kul hade jag och detta görs gärna om igen! :)

Bildupdate kommer när jag har ork att föra över bilder ;P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0