Första dagarna med vårt underverk!

Sorry för otroligt kass update. Visst visste jag att tiden till dator skulle bli knapp med lillan här, men tiden blev ännu mer knapp än vad jag hade trott ;P
Men nu är jag här en sväng iaf, lillan ligger bredvid i pappas famn och sover efter en riktigt skön måltid och ett nytt blöjbyte.
Imorgon är hon en vecka gammal. Helt otroligt att det redan gått en vecka, fast när man tänker efter känns det som det egentligen skulle varit längre tid sedan hon anlände. Det är en sådan konstig (men otroligt fantastisk) känsla att hon är här nu. Det känns för bra för att vara sant. Det känns precis som att hon bara är här till låns för ett tag och att vi sedan ska lämna tillbaka henne, men som tur är så är det verkligen inte så! Det känns bara så overkligt allting. Att Thomas och jag har "producerat" ;) och fått ett så sött litet barn är för mig helt sagolikt.
Under förlossningen sa jag till Thomas att jag aldrig mer skulle göra om det här. Smärtan var verkligen grymt stor... men nu när det bara gått några dagar börjar man redan ändra uppfattning.. Konstigt hur det kan vara egentligen :)

Hon sköter sig bra också lillan. Hon äter upp sig mer och mer för varje dag och hon sover bättre på nätterna nu än vad hon gjorde första dagarna. Så mycket som ögonen blödde på mig och Thomas de dagarna har vi aldrig varit med om tidigare tror jag. För mig var det ju värkar natten mot måndag som hindrade min sömn, natten mot tisdag var vi på BB och födde, natten till onsdag sov vi på patienthotellet med lillan (delade på en 90 säng och låg spända och nervösa över ifall hon andades eller inte för hon var så tät i näsan, sä sömn blev det typ ingen alls) och de två kommande nätterna sov vi hemma och då skrek hon halva nätterna för att jag inte hade mycket mat att ge henne. Så med andra ord... fem nätter i rad som vi i princip inte sov någonting alls.
Men nu i efterhand så är allt det verkligen värt det. Ingen av oss har någonsin varit lyckligare (om än tröttare) än vad vi är nu. Vi har äntligen blivit en familj och det känns så otroligt skönt så det nästan skär i hjärtat på mig :)

Älsklingen är ledig fram till 2:a maj nu. Helt underbart. Två veckor till att bara vara... :)


Vår älskade Felicia, några minuter gammal :)



Kommentarer
tilda

Vad fint kort på er! Och vad roligt att det ändå funkar så bra hemma redan! Men det går verkligen fort tiden. En vecka redan! Wow!

2011-04-19 @ 12:01:00
URL: http://mamaja.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0