Reunionträff med Sofia och Matilda.

Matilda hörde av sig häromdagen och berättade att hon var hemma i de värmländska skogarna fram tills på söndag. När hon var i Karlstad träffade hon Sofia en snabbis och de båda kom överens om att komma bort och hälsa på mig här hemma dagen efteråt. Så igår var de här!



Sofia hade aldrig varit här tidigare och Matilda hade inte varit här sedan vi gjorde om så mycket i lägenheten. Tjejerna kom med varsitt paket med söta bebiskläder och jag hade fixat iordning lite fika som dukades fram. Gissa om vi hade mycket att snacka om! Matilda drog sina senaste 3 år, Sofia sina och jag pratade lite om bebis :). De var helt förundrade över att jag faktiskt SNART ska ha barn, att det snart kommer komma en liten tjej ifrån min lilla mage.
Tiden gick hemskt fort och vi återupplevde gamla dagar genom att kolla Sofias gamla sparade mail som hon och Matilda skickat till varandra under gymnasiedagarna, där de skrivit historier om ett visst par killar i klassen ;P "Das mörder älg" och "Bäver-Olle" var även två andra uttryck som kom på tal igen!

Efter att några gånger ha bjudit över Sofia hit på lite festkvällar men hon ej kunnat komma så var det väl nu äntligen dags för henne att pröva på den karaoke som hon tidigare missat. Thomas hjälpte till och fixade iordning datorn så Sofia fick sitt "happy moment" för dagen. Hon och Linda Bengtzing kan ju bara inte gå fel! Glad, sprallig och hyperaktiv sjöng hon in och sedan lyssnade på låten som kommer bli hennes största hit! "Leende guldbruna ögon" hann hon också med att sjunga innan det var dags för dem att åka hem. Thomas sparade filerna som mp3 och skickade över till hennes mail så jag kan bara tänka mig vad de spelas hos henne nu ;)



Synd att man ska vara så jäkla tjock, men snart är det ett minne blott ;) Här är vi samlade igen iaf, tjejgänget 5-6 år senare!


Kommentarer
Sofia

<3 Vi måste ses snart igen!!

Men jag är liiiiite tveksam till min min på den översta bilden..haha

2011-04-19 @ 09:40:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0