Kan det vara nåt...?

När vi la oss igår kväll så fick jag molande värk nere i magen och ryggen, kändes precis som mensvärk. Äsch det går nog över bara jag somnar, tänkte jag. Senare under natten vaknade jag och hade fortfarande ont men nu hade den molande smärtan mer övergått till starkare smärtor med stora mellanrum.
Nu börjar det hugga mer... nästan som ni tänker er när ni är magsjuka och det kommer en sådan där smärta långt nere i magen så man vill gå åt. Den slags smärtan sitter i nu också så jag valde för en timme sedan att stiga upp ur sängen och försöka få i mig lite frukost. Jag har knappt sovit någonting under natten utan har vaknat varje halvtimme. Som tur är tar det ett tag mellan värkarna, ca 6 minuter kanske. Bara för att jag skriver om det här nu har jag inte känt av något närmsta tio.. Det är då man undrar om förlossningen är igång på riktigt eller om det är någon slags förvärkar. Så jäkla svårt att veta! Inte lätt när man inte varit med om det förr...
Fortsätter det ringer jag till bm och hör med henne vad hon tror, annars får jag helt enkelt vänta och se.. Håll tummarna för mig att lillan vill ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0