Nu är snart valet 2010 äntligen över!

Usch vad mycket skriverier det blir varje gång det är val! Alla partier ska yttra sig och lova hit och dit... och sedan, när något utav partierna till slut blivit valda så är löftena som borta.
"Du ska rösta!" "Det är din plikt!" "Usch för alla lata människor som inte röstar!"
Men om man inte tycker att det finns något att rösta på då? Om man inte är intresserad? Ska jag gå och rösta bara för att? Ska jag välja ett parti som SD bara för att JAG SKA rösta? Som det är med de flesta partierna så tycker jag att vissa saker de säger är bra, medan andra saker de säger är dåliga. Och om jag sedan inte tycker något verkar bättre än det andra, då avstår jag hellre. Varför åka dit och rösta blankt? Vad är meningen med det? Jag gör ju ändå inte min röst hörd... då har jag ju ingenting att säga.
Ni andra som tycker att man SKA rösta... vill ni hellre se mig rösta på SD bara för att, än att jag hellre stannar hemma och ger blanka tusan i det?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0