Hockeykväll med pizza och vänner!

Igår kväll kom Camilla över till oss för att kolla hockeymatchen mellan FBK och SAIK. Jättekul att hon passar på att besöka oss de få dagarna som hon är hemma här i Grumset! :) Lagom till hennes ankomst fixade jag iordning en kladdkaka som fick gräddas under första spelade perioden.
För vårt älskade FBK gick det väl inget vidare, så lagom till andra fick vi dränka våra sorger i kakan istället och hoppas på det bästa! Då kom Dick Axelsson som ett spöke (ja, det var ju Halloween) i 3:e och gjorde världens snyggaste hat-trick på 5 min! Pang, pang, pang sa det bara och så hade han fixat upp FBK från ett 0-4 underläge till ett 3-4 istället. Med fyra minuter kvar hoppades vi ju på det bästa, och äntligen verkade FBK vakna till liv i matchen (vilket de förövrigt inte hade gjort spec mycket under tidigare delen), men någon 4-4 kvittering kom aldrig och vi fick dränka våra sorger i ännu mer kladdkaka! Men efter Dicks underbara spel kunde man ju inte gräva ned sig utan man var mest glad över att siffrorna blev tillsnyggade så pass bra av den ende spelare som visade lite GO! under matchens gång!


Camilla och Thomas på Thomas 30-års fest!


När matchen var slut satt vi och snackade och då hörde Nathalie av sig och frågade om vi hade något för oss och undrade om vi var sugna på att käka något ihop eller så. Så Camilla och Thomas gav mig deras beställning och sedan följde jag med Andreas och Nathalie till Pizzahouse och beställde lite käk! Jag var inte överdrivet hungrig och inte Camilla heller, så vi delade på en Hawaii :) Satt här hemma hos oss och snackade och käkade och hade det riktigt trevligt. Efter ett litet tag beslutade Camilla sig för att dra sig hemåt medan Nathalie och Andreas stannade kvar någon timme till. Det hade säkert blivit ännu längre om inte Thomas och Nathalie hade behövt lägga sig för att gå upp och jobba till morgonen! Vi lyssnade på lite utav Thomas nya låtar, gullade med Plutten och bjöd dem på det sista utav kladdkakan som var kvar.

Haha, var så roligt!

Andreas: "Men gud så mycket! Det här kommer inte vi kunna äta upp! Hur ska jag göra, ska jag lägga upp det andra på en tallrik direkt så ni har kvar tills imorgon? Jag är ju fortfarande mätt efter pizzan."
Anna: "Nej, gud nej, ät så mycket ni orkar och vill ni inte ha resten så slänger jag bara bort det lilla som blir över".
Nathalie: "Ja, det här kommer nog inte gå."

Och när det inte var så mycket kvar:
Andreas: "Det här var läskigt gott det! Det är inte så mycket kvar nu trots allt!"
Nathalie: "Men ge mig hälften då innan allt tar slut!"

Haha ja, tydligen hade jag lyckats bra med den där kladdkakan och inget behövde gå till spillo! :)


Nathalie och Andreas!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0