Dagar med full rulle.

De har dagarna har varit fyllda med saker att göra hela tiden, därav ingen uppdatering på bloggen!

Under torsdagen hann jag knappt med i svängarna själv. Vi åkte hem till mamma så jag fick plantera lite penséer i mina ytterkrukor och satt och tölade ute i en sol som hela tiden ville envisa sig om att gömma sig bakom molnen...När vi sedan kom hem ringde Helene och frågade om hon och Rio kunde komma över på en kopp kaffe, så det fick bli både fika och matlagning på samma gång där. Pratade med dem om Gulli (Thomas mormor) och insåg att hon var ganska ensam under dagarna.
Åkte därför sedan direkt bort till henne och spelade lite yatzy! Jätteglad blev hon av vårt besök och frågade direkt när det var dags för oss att skaffa barn, hon ville se en liten Thomas sa hon, innan det var för sent. Naaw, söt hon! Så härlig mormor så det finns inte! Vilket litet energipack! :D
Därefter skjutsade Thomas mig bort till Camilla där det blev prat och en promenad med Smurf! Stannade väl hos henne 2-2½ h tror jag! =)
Sedan hann jag inte med så mycket mer då det var jobbdags morgonen därpå, så det fick bli lilla sängen!

Dagen efter (valborg) var jag ute på jobb istället för min mamma som hade tagit sig en ledig dag. Senare under dagen, vid klockan sex, gick jag och Thomas bort till Helene och Rio där det bjöds på mat, snacks och spel! Natti och Gabbe var där med en megasöt vovve som de passade för natten. En åtta veckors! =) Mycket skratt blev det under kvällen och när klockan hade slagit två var det dags för oss att gå hem (genom ett hemskt dött Grums).

Igår (1:a maj) så följde Thomas med Ronnie och Sten på fotbollsmatch i Degerfors! Under tiden var jag upp till mamma på lite käk och drog mig senare bort till Mona där Charlotta och Adam höll hus, även Elin och hennes kille var där. Blev mycket prat och lite gos med Adam. Mycket trevligt. Vid sju kom grabbarna hem igen och då blev det ännu en omgång fika (jag stod dock över) och grabbarna var så glada över en varm kopp kaffe efter timmar ute i kylan på fotbollen, det hade tydligen blåst storm! ;P
En timme senare var vi på hemgång och hungriga som vi var bestämde vi oss för att köpa pizza och dra hem till mamma och pappa. De ville också ha så vi hade ett stort lass med oss hem ;P Där uppe blev det kortspel och ännu massa skratt. Man hade kunnat tro att de hade smygdruckit innan vi kom dit men de var tydligen nöjda efter gårdagen ;P Men kul hade vi iaf, idag skulle de tydligen dra till stugan och ta bort luckorna från fönstret - SOMMARKÄNSLOR!
Och för vår del idag kommer det bli grillning på balkongen och en långpromenad i solen! Och mycket mer förhoppningsvis! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0