Två super duper grejer!

Matchen i Löfbergs Lila Arena igår var en riktig jäkla höjdare!
Man kan inte vara missnöjd med besöket där inte! Dick Axelsson och Lubos Bartecko blev båda presenterade i lineupen och det var inte för intet visade det sig... Båda presterade direkt och bjöd på ett varsitt snyggt mål! Hela arenan kokade och även jag! Foppa fanns inte med på isen, men då jag aldrig varit ett superfan av honom grät jag ej.
Matchen innehöll allt en match ska innehålla: trevligt sällskap på läktaren, nyförvärv som var värda jublet, tempo, slagsmål, straff och en massa annat. Det var verkligen den bästa matchen jag varit inne på, och så som det ser ut nu så ser jag en framtid där Färjestad faktiskt kan ta SM-guld i år också! Nöjd och belåten begav man sig sedan hemåt där man inte kunde fira vinsten något vidare då det var jobb i åtta timmar imorse som gällde.

Den andra braiga super duper nyheten är att vi har skaffat oss ny bil - en kombi! Saab 9-5. En 07:a. Röd. Jag som aldrig kört en kombi innan får väl börja övningsköra på nytt igen så man inte missbedömmer storlek på bil ;P. Och för er som sitter och funderar en massa hemma - nej, jag är inte gravid! =D
Thomas var iväg och hämtade bilen under tiden som jag jobbade idag. Han visste ju inte att han SKULLE ha den när han åkte dit, men som jag anade så tyckte han att den var så klockren så det var bara att köpa! Riktigt fin är den! Dock har jag bara sett den i mörkret än så länge så det ska bli spännande när jag kommer hem från jobbet imorgon och se hur den ser ut i dagsljus!
Gissa om mamma, pappa och bror blev chockade när vi svängde in på deras infart förut. Vi hade nämligen inte berättat för dem att vi hade planerat bilbyte just nu. Tihi!

Så idag har det varit en fin dag, trots att jag fick slita på jobbet i åtta timmar. Men det tar inte bort den övriga glädjen! ;D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0