Sjuker och klantig. =(

Nu har man då lyckats efter en hel höst och halva vintern - att bli sjuk! Man kan faktiskt säga att det var bland det första som hände på det nya året.. halsont kom under kvällen den 1:a och sedan har mina mornar och kvällar präglats utav feber. Jäkligt tråkigt då man hade jobb uppbokat under typ hela veckan på kommun plus att jag vet att det kanske tryter på Gruvön också...men men, jag kan tyvärr inte göra något åt det.
Imorse trotsade jag dock febern och drog och jobbade ilag med mamma på Gruvön 5.5 h. Hade det varit så att jag hade gått runt och städat själv så hade jag troligen stannat hemma, men när jag visste att jag och mamma skulle hjälpas åt så peppade det mig lite till att åka bort,  visste ju att hon kunde hjälpa mig om det hade blivit för jobbigt.

Trött och sjuk och seg som jag var imorse så gjorde jag en stor tabbe! För det första hade handbromsen frusit och för det andra satt isen så hårt på rutan så jag knappt kunde rubba det med den kassa skrapan som fanns i bilen - det gjorde mig arg! Irriterad och frustrerad fick jag efter några minuters kämpande med handbromsen gå upp och be Thomas hjälpa mig (andra gången på två veckor nu som jag väcker han när han är ledig). Han fick loss handbromsen och jag kunde åk bort till jobbet. Den stora tabben kommer vi utsökt in på nu...
När jag gick upp och hämtade Thomas för att få hjälp så låste jag dörren när vi gick bort till bilen... och när Thomas gick tillbaka och skulle in hade inte han någon nyckel på sig, och jag hade redan åkt iväg.. Han var utlåst! Vad fick han göra då? Jo, springa ned till Gruvön kl sex på morgonen för att leta upp mig och få nyckeln hem. Gissa om jag fick dåligt samvete när jag kom på vilken tabbe jag gjort! Trodde Thomas skulle vara skitsur på mig men han sa att det var lugnt, tack gode gud! För att säga förlåt köpte jag rosor till honom när jag var på väg hem. Egentligen hade jag velat gottgöra honom och fixa mat och grejer, men istället har det blivit tvärtom.
Jag har varit så jäkla kass och seg idag och inte orkat lyfta ett finger sedan jag kom hem. Det är allt bra tur att jag har min älskling som tar hand om mig, fast jag är en stor klant ibland!

Imorgon jobbar han eftermiddag...tråkigt! Vet ju inte om jag vill åka till mamma o pappa när jag är dålig och smitta dem, men vad fasen ska man göra ensam en hel dag då man är så seg som jag är just nu? Jag behöver underhållning! Men ingen kan ju komma hit nu!


Kommentarer
Mamma till Melwin

HEhe tack så mycket! :) Han hälsar och tackar.



Krya på dig gumman!

kram

2010-01-04 @ 18:26:18
URL: http://hannafors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0